100 dni, 100 Amper…

… i kontrolka ciśnienia oleju

Po zmianie pompy hamulcowej coś było jednak nie tak.

Z hamowaniem nie było problemu, jednak pedał przy odpuszczaniu zachowywał się dziwnie – nie wracał płynnie, dało się to odczuć też na całym samochodzie.

Po odkręceniu i odsunięciu pompy od serwa, pedał chodził bez wyczuwalnych oporów. „Coś” go jednak trzymało.

serwoPrzełożenie uszczelnienia „18” ze starego serwa i trochę smaru silikonowego dało poprawę, mimo że tak naprawdę nie powinno. Tłoczysko nie jest połączony na stałe ani z pompą, ani z tłokiem – może jednak chodziło zbyt ciasno w uszczelnieniu.

Ostatecznością byłoby ponowne przełożenie pompy, ale najpierw muszę kupić zaciskarkę i trochę przewodu.

 

NysaGang podrzucił na regenerację alternator ze swojego Dużego Fiata – akurat byłem w temacie, bo działałem przy projekcie 100A Bosch’a.

W końcu wiem jak powinien być podłączony regulator polskiego typu! :)

a1

Po rozebraniu i oględzinach…

a2
a3

… oprócz łożysk, do wymiany był też ślizg komutatora i szczotki

a4

Niestety ślig ma inną wewnętrzną średnicę i Ładowski nie pasował – jest jednak bez problemu dostępny jako część znormalizowana. Uzwojenia i diody były ok.

a5

Całość wyczyszczona i złożona oczywiście na nowych łożyskach SKF

a6
a7

Podobny zabieg wymiany ślizgu przeszedł Bosch

b1

Nowe łożyska SKF, ślizg, regulator ze szczotkami, koło pasowe od Lublina (ta sama średnica zewnętrzna i szerokość paska klinowego co standardowo w Ładzie, ale z otworem wewnętrznym 17mm).

Po złożeniu zaczęły się przymiarki jak go w końcu zamontować…

Na dolnym mocowaniu trzeba było go cofnąć o kilka milimetrów

b2

Normalny alternator jest przykręcony śrubą 12mm, Bosch miał otwory ⌀10mm, więc wyrzeźbiłem tulejkę redukującą…

b3

Pierwsze przymiarki na makiecie z Weterana wyglądały obiecująco

b4
b5

Sporo kombinacji było jednak z górnym mocowaniem

b6
b7

Dopiero trzecia wersja się do czegokolwiek nadawała

b8

Na makiecie wszystko pasowało, problemy zaczęły się przy próbie montażu w samochodzie. Ostatecznie zamontować się go dało

b9
bosh

Ale:

  • zwykły alternator da się wyciągnąć dołem, Bosch jest jednak na tyle większy, że bez odkręcenia mocowania do bloku nie da się go włożyć
  • dolne mocowanie było trzeba jeszcze dociąć, bo alternator wystawał za mocno o ok. 2mm.
  • zamiast tulejki redukującej otwór w mocowaniu do bloku z 12mm do 10mm wymieniłem tulejkę w jednej łapie alternatora i rozwierciłem otwór w drugiej
  • standardowy pasek 937mm okazał się za krótki, założyć dało się dopiero pasek 950mm
  • śruba „+” na Boschu to 8-ka i oczka przewodów instalacji (6-tki) nie pasują – na razie jest trochę na pająka, do poprawki

Wszystko udało się zrobić jednak bezinwazyjnie – założenie z powrotem starego alternatora to żaden problem.

Po przejechaniu kilku kółek po okolicy z ładowaniem nie było żadnych problemów.

Na wolnych obrotach zaczęła się jednak żarzyć kontrolka ciśnienia oleju… na 100 dni przed startem.

1 comment to 100 dni, 100 Amper…

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Kategorie

Darczyńca

Piniata Cukierkowa bomba

Darczyńca

Sport&Classic Workshop

Darczyńca

FlyPhotos.net

Darczyńca

CARpenter - Grzegorz Arnold

Darczyńca

Darczyńca

Darczyńca

Michał i Paulina

Darczyńca

Szwedzkie Ziółka

Darczyńca

ABA Trans

Darczyńca

SkazaniNaŁadę

Darczyńca

Romera 10

Darczyńca

Filmowe Urodziny

Darczyńca

Klub Malucha

Darczyńca

Technicar

Darczyńca

Andrzej Borkowski

Darczyńca

Piotr Lechowicz

Darczyńca

Krzysztof Góra

Darczyńca

Ewelina Czajkowska

Darczyńca

Wojtek Goździewicz

Darczyńca

Konrad Melon

Darczyńca

Maciej Jermakow

Darczyńca

Paweł Mieczkowski

Darczyńca

Kancelaria Radców Prawnych Stopczyk & Mikulski sp.k.

Darczyńca

Darczyńca

Darczyńca

Darczyńca

Darczyńca

4racing.pl

Darczyńca

Kuba Kiljan

Darczyńca

Azul Holiday

Darczyńca

Grafix bis Zakład Poligraficzny

Darczyńca

Wojtek Pojda

Darczyńca

KEVISPORT wodny sprzęt ratunkowy i asekuracyjny

Darczyńca

Szkoła Tańca i Rock’n'Rolla Sportowego „Promenada”

Darczyńca

Warsaw Speed Team

Darczyńca

Artut

Darczyńca

Sport Ponad Podziałami

Darczyńca

Marek Mireński

Darczyńca

krzysm

Darczyńca

Twoja-Praga.pl