Część | Gwint | Moment [Nm] |
---|---|---|
Silnik | ||
Śruba mocująca pokrywę łożysk czopów głównych | M10x1.25 | 80,4 |
Śruba mocująca miskę olejową | M6 | 7,8 |
Śruba mocująca pokrywę odpowietrznika | M8 | 19,6 |
Nakrętka mocująca pokrywę odpowietrznika | M8 | 19,6 |
Śruba mocująca głowicę – dokręcenie wstępne | M12x1,25 | 39,2 |
– dokręcenie ostateczne | 112,7 | |
Nakrętka mocująca pokrywę głowicy | M6 | 7,8 |
Śruba mocująca głowicę | M8 | 37,2 |
Nakrętka mocująca kolektor dolotowy i wylotowy | M8 | 24,5 |
Nakrętka mocująca pokrywę korbowodu | M9x1,0 | 51 |
Śruba mocująca koło zamachowe | M10x1,25 | 83,3 |
Śruba mocująca rolkę napinacza 1) | M8 | 29,4 |
Śruba mocująca płozę napinacza | M1x1,25 | 44,1 |
Nakrętka mocująca obudowę łożysk wału rozrządu | M8 | 21,6 |
Śruba mocująca kolo napędu walu rozrządu | M10x1,25 | 48,6 |
Śruba mocująca koło napędu pompy oleju | M10x1,25 | 48,6 |
Nakrętka śruby regulacyjnej | M12x1.25 | 51,0 |
Śruby mocujące koła napędu walu rozrządu i walu pompy oleju 1) | M10x1,25 | 78,4 |
Tuleja śruby regulacyjnej zaworu | M18x1,5 | 98 |
Świeca zapłonowa | M14x1,25 | 37,2 |
Śruba mocująca pompę cieczy chłodzącej | M8 | 25,5 |
Nakrętka mocująca króciec odpływowy układu chłodzenia | M8 | 21,6 |
Zaczep wału korbowego | M20x1,5 | 119,6 |
Śruba mocująca wspornik alternatora | M10x1,25 | 52 |
Nakrętka mocująca listwę regulacyjną alternatora | M10x1,25 | 43,1 |
Nakrętka mocująca alternator do wspornika | M12x1,25 | 68,6 |
Nakrętka mocująca alternator do listwy | M10x1,25 | 43,1 |
Nakrętka mocująca poduszkę do wspornika przedniej podpory | M10x1,25 | 33,3 |
Nakrętka mocująca poduszkę do poprzeczki | M10x1,25 | 33,3 |
Nakrętka mocująca płytkę do poduszki | M6 | 8,8 |
Nakrętka mocująca tylną podporę silnika do nadwozia | M8 | 17,6 |
Nakrętka mocująca tylną podporę silnika do skrzynki biegów | M8 | 27,4 |
Nakrętka mocująca tylną podporę do poprzeczki | M8 | 24,5 |
Czujnik włączający silnik wentylatora | M22x1,5 | 47,0 |
Śruby mocujące zespół wtryskowy | M8 | 17,0 5) |
Króćce przewodów paliwowych wkręcane w obudowę wtryskiwacza | M8 | 27.0 5) |
Nakrętki mocujące przewody paliwowe do filtru paliwa | M8 | 27,0 5) |
Wkręty mocujące pokrywę regulatora ciśnienia | M4 | 2,5 5) |
Wkręty łączące pokrywę zespołu wtryskowego z obudową przepustnicy | M6 | 6,0 5) |
Nakrętka mocująca przewód doprowadzający paliwo | M8 | 27,0 5) |
Nakrętka mocująca przewód odprowadzający paliwo | M8 | 27,0 5) |
Wkręty mocujące czujnik położenia przepustnicy | M4 | 2,0 5) |
Wkręt mocujący regulator biegu jałowego | M4 | 1,5 5) |
Wkręty mocujące obudowę końcówek przewodów | M4 | 3,0 5) |
Wkręt mocujący uchwyt wtryskiwacza | M4 | 3,0 5) |
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej | 14,0 5) | |
Czujnik temperatury powietrza zasysanego do silnika | 14,0 5) | |
Świece zapłonowe | M14x1,25 | 15,0 5) |
Sprzęgło | ||
Śruba mocująca sprzęgło | M8 | 29,4 |
Nakrętka mocująca pedały | M12x1,25 | 19,6 |
Nakrętka mocująca pompę sprzęgła i hamulców | M8 | 14,7 |
Złącze przewodów hydraulicznych hamulców | M10 | 17,6 |
Złącze przewodów hydraulicznych sprzęgła | M12 | 29,4 |
Skrzynka biegów | ||
Wyłącznik świateł cofania | M14x1,5 | 43,1 |
Śruba mocująca obudowę sprzęgła do silnika | M12x1,25 | 83,8 |
Nakrętka mocująca obudowę sprzęgła do skrzynki biegów | M10x1,25 | 49,0 |
Nakrętka mocująca obudowę sprzęgła do skrzynki biegów | M8 | 24,5 |
Śruba mocująca pokrywkę zatrzasków | M8 | 24,5 |
Nakrętka mocująca tylną pokrywę | M8 | 24,5 |
Nakrętka tylnego końca walka głównego | M20x1 | 78,4 |
Śruba mocująca przednie łożysko walka pośredniego | M12x1,25 | 93,1 |
Śruba mocująca widełki do walka | M6 | 17,6 |
Wal napędowy | ||
Nakrętka rozwidlonej końcówki przedniego walu | M16x1,5 | 93,1 |
Nakrętka mocująca sprzęgło elastyczne | M12x1,25 | 67,6 |
Nakrętka mocująca kołnierz wału do końcówki przekładni głównej | M8 | 32,3 |
Tylny most | ||
Śruba mocująca przekładnię główną | M8x1,25 | 41,2 |
Śruba mocująca pokrywę łożyska mechanizmu różnicowego | M10x1,25 | 51,0 |
Śruba mocująca kolo talerzowe | M10x1,25 | 98,0 |
Nakrętka mocująca końcówkę do walu napędzającego | M16x1,5 | 117…255 2) |
Nakrętka mocująca tarczę z łożyskiem półosi i tarczę hamulcową | M10x1.25 | 49 |
Układ kierowniczy | ||
Nakrętka mocująca przekładnię kierowniczą | M10x1,25 | 39,2 |
Nakrętka mocująca wspornik dźwigni pośredniej | M10x1,25 | 39,2 |
Nakrętka sworznia kulowego drążków | M14x1,5 | 50 3) |
Śruba mocująca wałek pośredni do wałka górnego i walka przekładni | M8 | 26,5 |
Nakrętka mocująca koło kierownicze | M16x1,5 | 49,0 |
Śruba mocująca wspornik wałka mechanizmu kierowniczego i wyłącznika zapłonu | M8 | 29,4 |
Nakrętka mocująca wspornik wałka mechanizmu kierowniczego i wyłącznika zapłonu | M8 | 17,6 |
Nakrętka mocująca ramię kierownicze | M20x1,5 | 235,2 |
Nakrętka sworznia dźwigni pośredniej | M14x1,5 | 98 |
Zawieszenie przednie | ||
Śruba mocująca poprzeczkę do podłużnicy nadwozia | M12x1,25 | 93,1 |
Nakrętka dolnej śruby mocującej poprzeczkę do podłużnicy nadwozia | M12x1,25 | 78,4 |
Nakrętka śruby mocującej oś dolnego wahacza | M12x1,25 | 78,4 |
Nakrętka osi dolnego wahacza | M14x1,5 | 98,0 |
Nakrętka osi górnego wahacza | M14x1,5 | 88,2 |
Nakrętka mocująca górną końcówkę amortyzatora | M10x1,25 | 32,3 |
Nakrętka mocująca dolną końcówkę amortyzatora | M12x1,25 | 58,8 |
Nakrętka łożysk zwrotnicy przedniego kola | M18x1,5 | 19,6/6,8 4) |
Śruba mocująca zacisk hamulcowy do wspornika | M10x1,25 | 34,3 |
Nakrętka mocująca drążek stabilizatora | M8 | 17,6 |
Nakrętka mocująca sworzeń kulisty do zwrotnicy | M14x1,5 | 98 |
Śruba mocująca koło | M12x1.25 | 68,6 |
Nakrętka śrub zwrotnicy | M10x1,25 | 58,8 |
Zawieszenie, tylne | ||
Nakrętki mocujące amortyzatory | M12x1,25 | 58,8 |
Nakrętki śrub mocujących drążki reakcyjne poprzeczne i podłużne | M12x1,25 | 78,4 |
Uwagi:
1) Dla silników 2105.
2) Odpowiednio do momentu oporowego łożysk stożkowych wałka (157…198 Nm dla łożysk nowych, 39,2…58.8 Nm dla łożysk które osiągnęły przebieg min. 30 km).
3) Jeżeli wycięcie w nakrętce nie pokrywa się z otworem na zawleczkę należy dokręcić nakrętkę o kąt umożliwiający założenie zawleczki mniejszy niż 60′).
4) Moment wstępnego dokręcenia 19,6 Nm, moment drugiego dokręcenia 6,8 Nm. Po drugim dokręceniu cofnąć nakrętkę o 20…25°.
5) Dotyczy silnika typu 21073 z wtryskiem paliwa.