… żyje
Ostatnie kilka weekendów minęły na grzebaniu przy gaźniku.
Opisy w książki które mam, dotyczyły gaźnika typu Ozon, a w Ładzie jest Solex konstrukcją odpowiadający gaźnikom montowanym w Samarach. W Ossowskim jest o nim jedynie krótka wzmianka w rozdziale poświęconym różnicom między odmianami modelu 2107 :/
Książka Ossowskiego o Samarze rozwiązała problem nie pasujących opisów, rysunki w końcu się zgadzały!
Po rozebraniu gaźnika wyszły dwa błędy:
- dysza elektrozaworu była zaklinowana – elektrozawór był za mocno dokręcony i ją zgniótł :/
- dysze powietrza i paliwa w zapasowym gaźniku były inne – przekładka samych dysz powietrza w Szkocji to był błąd :/
Zapasowy gaźnik różnił się też trochę konstrukcyjnie, ale trafiłem na stronę opisująca jak przeszczepić w klasyku dokładnie taki Solex zamiast Ozona.
Aktualnie w Ładzie zamontowany jest zapasowy gaźnik – wyczyszczony i z dyszami ze starego. Wygląda, że jest ok – Łada odpala i jeździ.
Do ustawienia został jednak skład mieszanki i wolne obroty, a do tego potrzeba analizator spalin …
W soboty dwa pobliskie warsztaty gdzie mogą to zrobić są nieczynne, więc nie wiem na razie kiedy uda się to załatwić.
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.