Niwiarze…

… grabarze

Miałem okazję rozłożyć już kilka skrzyń 5-ek z Nivy – na ich podstawie powstało „kompendium” uszkodzeń.

Silnik 1.7 i skrzynia którą przywiozłem z Gniezna to był nowy poziom… nie wiem jak to nazwać – analfabetyzmu mechanicznego?

Zrozumiałbym to co zobaczyłem, gdyby mowa była o naprawie gdzieś na środku pustego stepu w Mongolii, w zimę, w nocy.

Ale to i tak słabe wytłumaczenie…

 


Skrzynia

Z wierzchu wyglądała nawet interesująco, bo dla odmiany była w miarę czysta

Po bliższym przyjrzeniu się, uwagę jednak zwróciły dwa rodzaje silikonu – szary i czerwony, czyli ktoś już do niej zaglądał i to prawdopodobnie więcej niż jeden raz.

Standardowe wytarcie zaczepów od jazdy z ręką na drążku (chyba używają go jako uchwytu przy jeździe w terenie??)…

Zdrowo wytarte widełki 5/R…

Zjechany synchronizator…

Jeżyk nawet nie duży…

I niespodzianki z rozbiórki…

Widełki (kosztują 35zł) „naprawiane” spawarką

Takie odpryski już widziałem, ale pojedyncze…

Nie wyobrażam sobie, jak ten seger mógł wyskoczyć – żeby go normalnie wyciągnąć z rowka trzeba się namęczyć, ktoś musiał go źle założyć…

… a spowodowany tym luz zaorał tulejkę wałka sprzęgłowego

Na koniec wisienka na torcie – pęknięta obudowa między gniazdami łożysk


Silnik

Miałem nadzieję, że nie był otwierany i że może przynajmniej blok nada się na bazę do remontu

Pierwszą uwagę zwróciła czysta głowica i brak czujnika temperatury

Potem było już gorzej

Ciekawe były jeżyki z opiłków na łepkach śrub głowicy…

Po zdjęciu miski…

…usłyszałem dziwne grzechotanie (cały wyciszacz jest dla porównania)

To by tłumaczyło urwaną śrubę zabezpieczającą łańcuch

i przewierconą na wylot głowicę

Na górze cylindrów rant był bezproblemowo wyczuwalny

Na tłokach widać ślady po kolizji z zaworami (trzy klasy B1, jeden klasy C2)

Początkowo myślałem, że był już po szlifie, ale w 1.7 są tłoki 82mm a nie 81mm, więc mimo wszystko wygląda na nominał do uratowania

Powierzchnia czopów wału przypominała harmonijkę

… co było odzwierciedleniem stanu panewek

Jak można tak zajeździć silnik?

Jeszcze na deser – przypalone i popękane koło zamachowe

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Kategorie

Darczyńca

Piniata Cukierkowa bomba

Darczyńca

Sport&Classic Workshop

Darczyńca

FlyPhotos.net

Darczyńca

CARpenter - Grzegorz Arnold

Darczyńca

Darczyńca

Darczyńca

Michał i Paulina

Darczyńca

Szwedzkie Ziółka

Darczyńca

ABA Trans

Darczyńca

SkazaniNaŁadę

Darczyńca

Romera 10

Darczyńca

Filmowe Urodziny

Darczyńca

Klub Malucha

Darczyńca

Technicar

Darczyńca

Andrzej Borkowski

Darczyńca

Piotr Lechowicz

Darczyńca

Krzysztof Góra

Darczyńca

Ewelina Czajkowska

Darczyńca

Wojtek Goździewicz

Darczyńca

Konrad Melon

Darczyńca

Maciej Jermakow

Darczyńca

Paweł Mieczkowski

Darczyńca

Kancelaria Radców Prawnych Stopczyk & Mikulski sp.k.

Darczyńca

Darczyńca

Darczyńca

Darczyńca

Darczyńca

4racing.pl

Darczyńca

Kuba Kiljan

Darczyńca

Azul Holiday

Darczyńca

Grafix bis Zakład Poligraficzny

Darczyńca

Wojtek Pojda

Darczyńca

KEVISPORT wodny sprzęt ratunkowy i asekuracyjny

Darczyńca

Szkoła Tańca i Rock’n'Rolla Sportowego „Promenada”

Darczyńca

Warsaw Speed Team

Darczyńca

Artut

Darczyńca

Sport Ponad Podziałami

Darczyńca

Marek Mireński

Darczyńca

krzysm

Darczyńca

Twoja-Praga.pl