Było naprawdę blisko …

… bo zabrakło niewiele ponad 2 milimetry.

2,31 mm – 2,36 mm, taką grubość mają nominalne półpierścienie oporowe wału korbowego.

Niestety teraz problem zrobił się znacznie większy i trzeba spróbować to wszystko ogarnąć.

Ale po kolei, w dużym skrócie – może potem opiszę wszystko dokładniej i ze zdjęciami.

Pierwsze objawy wskazywały na problem z rozrusznikiem, było słychać tylko klik i nie kręcił, zaskakiwał dopiero za którymś razem.

Wydawało się, że na zimnym silniku problem nie występował, wina została zrzucona na ciasno spasowany silnik.

Wcześniej jednak nigdy nie sprawiał problemów, miałem go wyciągnąć, ale…

Na chodzącym, nagrzanym silniku, tyle podniesionym na kobyłkach i wrzuconym luzie, wcisnąłem sprzęgło – silnik momentalnie się zatrzymał.

Przy próbie uruchomienia, rozrusznik znowu zaczął najpierw tylko klikać. Jak w końcu zakręcił, to przy choćby minimalnym wciśnięciu sprzęgła, silnik od razu zaczął zwalniać.

Pojawił się więc powtarzalny objaw, tłumaczący wcześniejsze problemy z przejechaniem jakiegokolwiek dystansu.

Następnego dnia, sprawdziłem luz wału wzdłuż jego osi… niezbyt dokładne pomiary wykazały że jest go 1 mm lub nawet więcej :/

Ossowski podaje, że luz powinien zawierać się w przedziale od 0,085 mm do 0,265 mm, a jeżeli jest większy niż 0,35 mm należy zastosować półpierścienie naprawcze którymi można zmniejszyć luz o ~0,2mm. Co z pozostałymi 0,8 mm ?

Silnik trzeba wyciągnąć i zobaczyć.

W garażu, pod sufitem, przybyła więc belka z wyciągiem i silnik po raz drugi znalazł się poza budą.

Po zdjęciu miski i podpory czopu wszystko stało się jasne – był tylko jeden pierścień oporowy, wewnętrzny.

Przy wciskaniu sprzęgła, wał się przesuwał, bo brakowało pierścienia zewnętrznego. Niestety jego rolę przejęła podpora. W efekcie podpora została wytarta na głębokość ~ 1 mm. Panewka też dostała.

Wał i tak trzeba wyciągnąć, pójdzie więc na sprawdzenie do szlifierni.

W międzyczasie zobaczymy czy uda się namierzyć gdzieś podporę :/

1 comment to Było naprawdę blisko …

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Kategorie

Darczyńca

Piniata Cukierkowa bomba

Darczyńca

Sport&Classic Workshop

Darczyńca

FlyPhotos.net

Darczyńca

CARpenter - Grzegorz Arnold

Darczyńca

Darczyńca

Darczyńca

Michał i Paulina

Darczyńca

Szwedzkie Ziółka

Darczyńca

ABA Trans

Darczyńca

SkazaniNaŁadę

Darczyńca

Romera 10

Darczyńca

Filmowe Urodziny

Darczyńca

Klub Malucha

Darczyńca

Technicar

Darczyńca

Andrzej Borkowski

Darczyńca

Piotr Lechowicz

Darczyńca

Krzysztof Góra

Darczyńca

Ewelina Czajkowska

Darczyńca

Wojtek Goździewicz

Darczyńca

Konrad Melon

Darczyńca

Maciej Jermakow

Darczyńca

Paweł Mieczkowski

Darczyńca

Kancelaria Radców Prawnych Stopczyk & Mikulski sp.k.

Darczyńca

Darczyńca

Darczyńca

Darczyńca

Darczyńca

4racing.pl

Darczyńca

Kuba Kiljan

Darczyńca

Azul Holiday

Darczyńca

Grafix bis Zakład Poligraficzny

Darczyńca

Wojtek Pojda

Darczyńca

KEVISPORT wodny sprzęt ratunkowy i asekuracyjny

Darczyńca

Szkoła Tańca i Rock’n'Rolla Sportowego „Promenada”

Darczyńca

Warsaw Speed Team

Darczyńca

Artut

Darczyńca

Sport Ponad Podziałami

Darczyńca

Marek Mireński

Darczyńca

krzysm

Darczyńca

Twoja-Praga.pl