Zaległe …

… remonty

Do Grecji pojechałem na zapasowym rozruszniku po regeneracji, oryginalny od tamtego czasu leżał i się kurzył – przyszedł czas na remont.

Teoretycznie wszystkie części miałem pozbierane – tulejki, szczotki, bendiks i automat, ale jak zwykle nie obyło się bez niespodzianek.

Pierwszą była jedna z tulejek – w tym typie rozrusznika z tyłu użyta była taka sama tulejka jak w rozruszniku od Samary, montowana w korpusie skrzyni… Z kołnierzem, a przygotowaną miałem tylko prostą

tulejka

Drugą był automat. W sumie miałem 4, w różnym stanie rozpadu i różnego typu. Ostatecznie dało się z tego złożyć tylko jeden wystarczająco silny, żeby załączyć rozrusznik. Ale efekt był, kręcił zdrowo.

rozrusznik

Jeszcze z częściami do remontu pierwszej skrzyni 5 zamówiłem m.in. komplet ВАЗ-owskich zaworów ssących i wydechowych. Też leżały i się kurzyły – przyszła pora żeby zabrać się za oryginalną głowicę „ćwiczebną”. Jakiś czas temu posłużyła nawet do celów pomiarowych pojemności kanałów dolotowych i wydechowych

pomiar2
pomiar1

Okazało się wtedy, że 3 zawory puszczają. Zrobienie ściągacza do zaworów nie było trudne, wyzwaniem okazało się rozpięcie zamków – młotkiem było trzeba przyłożyć naprawdę zdrowo.

glowica1
glowica2

Domyta leży teraz i czeka na regenerację i uzbrojenie, ale tym zajmie się już szlifiernia.

glowica3

Kolejnym dłuuugo odkładanym tematem była druga skrzynia 5. Kartony z częściami z pozostałych 3 skrzyń same się nie ogarną… Tym razem nie obyło się już jednak bez kilku poprawek dremelem – dostało się zębom przesuwek i trybów wstecznego biegu. Udało się za to wybrać komplet minimalnie wytartych widełek z ośkami, a łożyska i synchronizatory były już nowe.

skrzynia2
skrzynia1
skrzynia1-2
skrzynia2-2

Niedługo po złożeniu skrzyni dostałem telefon od Budzika z ekipy Generała Jaruzela – pytał czy nie mam 5-tki, bo planują znowu jechać na Złombol :)

Remont nie ominął też cywila – Fela dostała nową przekładnię kierowniczą i nowy kompletny wybierak biegów.

fela3
fela2

fela

Kierownica nie ma luzów, przekładnia nie stuka, a biegi wchodzą pewnie i „krótko”.

Ruszyły też prace nad rezerwistą, ale to nadaje się już na osobny wpis.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Kategorie

Darczyńca

Piniata Cukierkowa bomba

Darczyńca

Sport&Classic Workshop

Darczyńca

FlyPhotos.net

Darczyńca

CARpenter - Grzegorz Arnold

Darczyńca

Darczyńca

Darczyńca

Michał i Paulina

Darczyńca

Szwedzkie Ziółka

Darczyńca

ABA Trans

Darczyńca

SkazaniNaŁadę

Darczyńca

Romera 10

Darczyńca

Filmowe Urodziny

Darczyńca

Klub Malucha

Darczyńca

Technicar

Darczyńca

Andrzej Borkowski

Darczyńca

Piotr Lechowicz

Darczyńca

Krzysztof Góra

Darczyńca

Ewelina Czajkowska

Darczyńca

Wojtek Goździewicz

Darczyńca

Konrad Melon

Darczyńca

Maciej Jermakow

Darczyńca

Paweł Mieczkowski

Darczyńca

Kancelaria Radców Prawnych Stopczyk & Mikulski sp.k.

Darczyńca

Darczyńca

Darczyńca

Darczyńca

Darczyńca

4racing.pl

Darczyńca

Kuba Kiljan

Darczyńca

Azul Holiday

Darczyńca

Grafix bis Zakład Poligraficzny

Darczyńca

Wojtek Pojda

Darczyńca

KEVISPORT wodny sprzęt ratunkowy i asekuracyjny

Darczyńca

Szkoła Tańca i Rock’n'Rolla Sportowego „Promenada”

Darczyńca

Warsaw Speed Team

Darczyńca

Artut

Darczyńca

Sport Ponad Podziałami

Darczyńca

Marek Mireński

Darczyńca

krzysm

Darczyńca

Twoja-Praga.pl