… remonty
Do Grecji pojechałem na zapasowym rozruszniku po regeneracji, oryginalny od tamtego czasu leżał i się kurzył – przyszedł czas na remont.
Teoretycznie wszystkie części miałem pozbierane – tulejki, szczotki, bendiks i automat, ale jak zwykle nie obyło się bez niespodzianek.
Pierwszą była jedna z tulejek – w tym typie rozrusznika z tyłu użyta była taka sama tulejka jak w rozruszniku od Samary, montowana w korpusie skrzyni… Z kołnierzem, a przygotowaną miałem tylko prostą
Drugą był automat. W sumie miałem 4, w różnym stanie rozpadu i różnego typu. Ostatecznie dało się z tego złożyć tylko jeden wystarczająco silny, żeby załączyć rozrusznik. Ale efekt był, kręcił zdrowo.
Jeszcze z częściami do remontu pierwszej skrzyni 5 zamówiłem m.in. komplet ВАЗ-owskich zaworów ssących i wydechowych. Też leżały i się kurzyły – przyszła pora żeby zabrać się za oryginalną głowicę „ćwiczebną”. Jakiś czas temu posłużyła nawet do celów pomiarowych pojemności kanałów dolotowych i wydechowych
Okazało się wtedy, że 3 zawory puszczają. Zrobienie ściągacza do zaworów nie było trudne, wyzwaniem okazało się rozpięcie zamków – młotkiem było trzeba przyłożyć naprawdę zdrowo.
Domyta leży teraz i czeka na regenerację i uzbrojenie, ale tym zajmie się już szlifiernia.
Kolejnym dłuuugo odkładanym tematem była druga skrzynia 5. Kartony z częściami z pozostałych 3 skrzyń same się nie ogarną… Tym razem nie obyło się już jednak bez kilku poprawek dremelem – dostało się zębom przesuwek i trybów wstecznego biegu. Udało się za to wybrać komplet minimalnie wytartych widełek z ośkami, a łożyska i synchronizatory były już nowe.
Niedługo po złożeniu skrzyni dostałem telefon od Budzika z ekipy Generała Jaruzela – pytał czy nie mam 5-tki, bo planują znowu jechać na Złombol :)
Remont nie ominął też cywila – Fela dostała nową przekładnię kierowniczą i nowy kompletny wybierak biegów.
Kierownica nie ma luzów, przekładnia nie stuka, a biegi wchodzą pewnie i „krótko”.
Ruszyły też prace nad rezerwistą, ale to nadaje się już na osobny wpis.
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.