Reanimacja …

… rezerwisty

Silnik kupiony przed wyjazdem do Grecji, nie pamiętam czy Porucznik już wtedy odpalił…

Rezerwista

Nie dużo było o nim wiadomo, 1.5 po przejściach – robiona była głowica, wymienione pierścienie, ale bez szlifu i od złożenia nie odpalany. Sporo osprzętu, ale już trochę przechodzonego. Rozrusznik uratował kiedyś na chwilę sytuację, ale potem padł :/ Do tej pory silnik się nie przydał – na szczęście, bo efekt raczej nie byłby rewelacyjny…

W święta w końcu go ruszyłem

silnik

I się zaczęło. Docisk sprzęgła miał walnięte słoneczko i przykręcony był śrubami różnej długości – tyle w temacie wyważenia całego zamachu.

docisk
sruby

Patrząc po znakach, wyglądało jakby rozrząd był przestawiony o jeden ząb.

rozrzad2
rozrzad1

W 1.5 jest na łańcuchu i żeby mieć pewność, trzeba zdjąć przednią pokrywę – wszystko było jednak ok.

rozrzad3

Nim dłużej się przyglądałem całemu silnikowi, tym gorzej to wszystko wyglądało :/ Oprócz syfu…

IMG_4434
IMG_4437

… powoli wychodziła na jaw historia tego silnika

IMG_4430
IMG_4431

Głowica była robiona, bo coś się stało z łańcuchem (strzelił napinacz?) i zawory musiały zaliczyć kolizję z tłokami.

O dalszych losach Rezerwisty zadecydował pomiar kompresji. Przy okazji przetestowałem zapasowy rozrusznik.

Ciśnienie oleju było, z kompresją było już gorzej. Na 3 i 4 garze było bez szały ale przyzwoicie – po 11. Na drugim było jednak 10, a na 1 już tylko 9. Po próbie olejowej wyszło, że puszczał na pierścieniach.

Biorąc pod uwagę ogólny stan silnika, decyzja była prosta – trzeba zrobić kapitalkę. Temat trudny, ale już raz przećwiczony.

Rozbiórka tylko potwierdziła, że decyzja była słuszna. Na tłokach było widać ślady kolizji

IMG_4448
IMG_4447

W głowicy wymienione były wszystkie zawory. Coś dziwnego było jednak z uszczelką, tak jakby była pociągnięta smarem??

IMG_4442
IMG_4441

Wszechobecny syf …

IMG_4454
IMG_4452

… i druciarstwo – uszczelka kolektorów nie była wymieniona, a trzy podkładki śrub głowicy zastąpione były zwykłymi

IMG_4439
IMG_4449

Aktualnie silnik leży rozebrany i czeka na wizytę w szlifierni

IMG_4457
IMG_4456

Pewnie bez szlifu cylindrów i wału się nie obejdzie, potem będzie trzeba pozbierać wszystkie części… trochę się z tym zejdzie.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Kategorie

Darczyńca

Piniata Cukierkowa bomba

Darczyńca

Sport&Classic Workshop

Darczyńca

FlyPhotos.net

Darczyńca

CARpenter - Grzegorz Arnold

Darczyńca

Darczyńca

Darczyńca

Michał i Paulina

Darczyńca

Szwedzkie Ziółka

Darczyńca

ABA Trans

Darczyńca

SkazaniNaŁadę

Darczyńca

Romera 10

Darczyńca

Filmowe Urodziny

Darczyńca

Klub Malucha

Darczyńca

Technicar

Darczyńca

Andrzej Borkowski

Darczyńca

Piotr Lechowicz

Darczyńca

Krzysztof Góra

Darczyńca

Ewelina Czajkowska

Darczyńca

Wojtek Goździewicz

Darczyńca

Konrad Melon

Darczyńca

Maciej Jermakow

Darczyńca

Paweł Mieczkowski

Darczyńca

Kancelaria Radców Prawnych Stopczyk & Mikulski sp.k.

Darczyńca

Darczyńca

Darczyńca

Darczyńca

Darczyńca

4racing.pl

Darczyńca

Kuba Kiljan

Darczyńca

Azul Holiday

Darczyńca

Grafix bis Zakład Poligraficzny

Darczyńca

Wojtek Pojda

Darczyńca

KEVISPORT wodny sprzęt ratunkowy i asekuracyjny

Darczyńca

Szkoła Tańca i Rock’n'Rolla Sportowego „Promenada”

Darczyńca

Warsaw Speed Team

Darczyńca

Artut

Darczyńca

Sport Ponad Podziałami

Darczyńca

Marek Mireński

Darczyńca

krzysm

Darczyńca

Twoja-Praga.pl