Green Hell
Był w planie w 2011 roku – nie udało się.
Był w planie w 2014 roku – też się nie udało.
Tym razem stanowił jedyny cel trasy powrotnej – Nürburgring.
Tego dnia (czwartek) tor był otwarty dla każdego od 17:30 do 19:30.
Do przejechania miałem tylko ~230 km. Poprzedni dzień pokazał, że nawet jadąc autostradą tempo może być bardzo słabe, więc wyjechałem już po 10. Nie musiałem się jednak spieszyć, więc jechałem razem z TIRami – co to za dziwne wózki?
Szybko trafiłem na pierwszy odcinek w remoncie, przynajmniej pogoda była ładna…
Czyżby klub Seata też jechał na Nurburgring?
Stały zestaw – roboty drogowe, korek, Porsche…
Może dla odmiany nie będzie padało ?
Właściwy zjazd był oczywiście w remoncie…
Mimo wszystko Niemcy mają przynajmniej co remontować, a kultury jazdy w korku można tylko pozazdrościć.
W końcu na znakach pojawił się Nürburgring!
Przez moment widać było też sam tor…
Parkingi przed warsztatami też zdradzały co to za okolica…
Było jeszcze za wcześnie żeby zameldować się w hotelu, więc sprawdziłem dojazd na tor. Na parkingu były jeszcze pustki…
… ale po torze już coś jeździło – np. nowa Alfa Romeo Giulia
Zgodnie z regulaminem, podczas jazdy na torze surowo zabronione jest robienie zdjęć i nagrywanie filmów. Nagrania dostępne w internecie poddają jednak ten zakaz w wątpliwość. Zapytałem obsługi (swoją drogą bardzo miłej) – jeżeli kamera zamontowana jest wewnątrz samochodu, to nie ma problemu :)
Regulamin precyzuje zasady panujące na torze, nie zawiera jednak informacji o cenniku w przypadku wypadku… a tanio nie jest
- Base fee for attendance of armco truck: €150
- Removing damaged armco: €10/metre (x2 or x3 or x4 for multiple-height sections)
- Replacement armco: €31/metre (x2 or x3 for double/triple height)
- Removing damaged armco posts: €5.10 each
- Replacing armco post: €39 each
- Safety car attendance: €82 per 30 mins (car + 2 people)
- Circuit closure: €1,350 per hour
- Recovery truck: €250 (inc VAT)
- Hospital stay & air ambulance….
Everything except the recovery truck is then subject to 19% VAT.
Ok 17 parking zaczął się zapełniać…
Włosi z sąsiedniego BMW byli trochę zdziwieni prostotą konstrukcji i małą pojemnością silnika w Ładzie :D
Nie byłem pewien, czy wpuszczą mnie z bagażnikiem. „Oficer techniczny” (ponownie bardzo miły) sprawdził czy namiot jest dobrze przypięty pasami i nie miał żadnych przeciwwskazań :) Z bagażu w hotelu zostawiłem tylko torbę z ubraniami, bagażnik z tyłu był cały czas załadowany, więc sprawdziłem czy klapa na pewno jest domknięta…
O 17:30 tor został otwarty, ale przed wjazdem swoje było trzeba odstać
Odwrotu już nie było…
Cele były 2 – przejechać cały tor w 1 kawałku i nie dać się zdublować ;-)
Wyprzedziły mnie tylko 74 samochody, 12 motocykli, 1 van i 1 KTM X
Na parkingu panował klimat jak na typowych spotach, może z tą różnicą że samochody były z trochę wyższej półki
Po torze można pojeździć też jako pasażer, wynająć przygotowany samochód na miejscu lub nawet zapisać się na lekcje jazdy…
A to nie wiem co to był za ulep
Po 19 na tor wjechały ostatnie samochody i wjazd został zamknięty
A na pamiątkę przybył obowiązkowe naklejki
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.