Zimowanie

Byle do wiosny

Wynik testu szczelności uszczelki pod głowicą nie wyszedł jednoznaczny

1

Mimo silnika pracującego kilkanaście minut i okresowego przegazowania, płyn nie zmienił wyraźnie koloru na żółty. Zmienił się tylko odcień niebieskiego, a patrząc pod kątem da się zaobserwować lekki odcień zielonego.

2
3

Przekładka silnika to dobry moment do wymiany zaworu nagrzewnicy. Na zdjęciu na jednej z akcji na Allegro pokazany był zawór kulowy, ale w opisie było zaznaczone, że „Wszystkie zdjęcia umieszczone na aukcji są poglądowe„. Zaryzykowałem i się opłaciło – co prawda MasterSportu’u, ale zawór jest rzeczywiście kulowy.

zawor

Zobaczymy jak się sprawdzi. Wymiana oringów ośki jest nawet prostsza niż przy ceramicznym – nie trzeba odkręcać żadnej pokrywy.

Od czasu kiedy złożyłem zapasowy silnik 1.5 doszła jedna nowa rzecz – wskaźnik temperatury oleju. Wiązał się on z wywierceniem dziury i dospawaniem do miski olejowej nakrętki. Nie ryzykowałem takiej operacji na założonej misce, więc dodatkowo trochę czasu poszło na ponowne jej uszczelnienie. Zdecydowanie łatwiej i lepiej jest to jednak zrobić gdy silnik jest na stojaku.

Przy okazji przekładki silnika przełożyłem też skrzynię biegów (druga zapasowa, złożona na zamiennikach, sprawdzona).

nsbr

Dzięki temu, przez zimę będzie można w spokoju ogarnąć obydwie 5-tki.

W 1.5 wymieniłem łożysko wałka sprzęgłowego i założyłem nowe sprzęgło LUK’a. Podmienić trzeba było też pokrywę odmy – pod gaźnik Solex potrzebne jest wyprowadzenie pod jeden dodatkowy wężyk. Gaźnik na razie założyłem ten sam, który był na 1.3

15

1.5 jest znacznie cięższy z przodu (dłuższy blok, łańcuch) i podparty tylko na poduszkach od razu nurkuje. Poza tym montaż obył się bez większych problemów, nawet ładnie się ułożył i jest sporo miejsca między nakrętką drążka kierowniczego a dwururką.

Spaw nakrętki w misce miał gdzieś przelot i puszczał olej – zakitowałem go na około epoksydem do metalu, chyba wystarczy…

Pierwsze kilkanaście testowych kilometrów wygląda obiecująco – na zimowanie powinna dojechać, a co dalej zobaczymy na wiosnę.

Co walnęło w 1.3 ?

1

Zgodnie z przewidywaniami – uszczelka pod głowicą

2
3

2 i 4 tłok były mokre, a na ściankach cylindrów widać było płyn

4
5

6

Na głowicy i powierzchni bloku nic ciekawego nie wypatrzyłem

7
8

Drugą głowicę mam skompletowaną i gotową do zawiezienia do szlifierni już od dawna… Dołu raczej nie będę ruszał.

Bardzo dużo zależy od tego co organizatorzy planują na przyszły rok – a tego miejmy nadzieję dowiemy się już za niecałe 2 miesiące.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Kategorie

Darczyńca

Piniata Cukierkowa bomba

Darczyńca

Sport&Classic Workshop

Darczyńca

FlyPhotos.net

Darczyńca

CARpenter - Grzegorz Arnold

Darczyńca

Darczyńca

Darczyńca

Michał i Paulina

Darczyńca

Szwedzkie Ziółka

Darczyńca

ABA Trans

Darczyńca

SkazaniNaŁadę

Darczyńca

Romera 10

Darczyńca

Filmowe Urodziny

Darczyńca

Klub Malucha

Darczyńca

Technicar

Darczyńca

Andrzej Borkowski

Darczyńca

Piotr Lechowicz

Darczyńca

Krzysztof Góra

Darczyńca

Ewelina Czajkowska

Darczyńca

Wojtek Goździewicz

Darczyńca

Konrad Melon

Darczyńca

Maciej Jermakow

Darczyńca

Paweł Mieczkowski

Darczyńca

Kancelaria Radców Prawnych Stopczyk & Mikulski sp.k.

Darczyńca

Darczyńca

Darczyńca

Darczyńca

Darczyńca

4racing.pl

Darczyńca

Kuba Kiljan

Darczyńca

Azul Holiday

Darczyńca

Grafix bis Zakład Poligraficzny

Darczyńca

Wojtek Pojda

Darczyńca

KEVISPORT wodny sprzęt ratunkowy i asekuracyjny

Darczyńca

Szkoła Tańca i Rock’n'Rolla Sportowego „Promenada”

Darczyńca

Warsaw Speed Team

Darczyńca

Artut

Darczyńca

Sport Ponad Podziałami

Darczyńca

Marek Mireński

Darczyńca

krzysm

Darczyńca

Twoja-Praga.pl