Epilog wyjazdu …

… i prolog napraw.

Tegoroczny wyjazd to ~5530 kilometrów przejechanych na autostradach, drogach i bezdrożach 11 państw.

Tankowałem 20 razy, łącznie ~436 litrów benzyny.

Średnie spalanie to ~7,9 L / 100 km. Co prawda z pustym bagażnikiem dachowym, ale jak na wiele górskich odcinków i jazdę 100+ tam gdzie się dało, to jest ok.

Można powiedzieć, że silnik dotarty jest dopiero teraz.

Oleju raczej nie brał w ogóle, wychlapał go jednak z 0,5 L, może więcej :/

Cieknący tylny uszczelniacz był wymieniany przed wyjazdem w ASO… cieknie gorzej niż przed wymianą. Kolejny przykład na jakość usług w ASO Łady.

Odpalał jednak zawsze, poza momentami utraty mocy i zapachem benzyny przy ruszaniu w drodze powrotnej nie sprawiał żadnych problemów.

Na razie nie wiem co było przyczyną tych 2 rzeczy. Jakość benzyny np. w Albanii na pewno nie była bez znaczenia.

5 biegowa skrzynia zdała egzamin – prędkość na trasie, spalanie i komfort jazdy znacznie się poprawił. Była jednak zamontowana taka jaka była kupiona na Allegro.

Wycieki udało się tylko ograniczyć, ale nie wyeliminować. Zaczyna się już odzywać synchronizator 4 biegu. 2 bieg jest wyraźnie głośniejszy niż na początku, szczególnie na zimnej skrzyni. Może to jednak tylko za niski poziom oleju. Nieustanne problemy ze sprzęgłem na pewno nie ułatwiły jej pracy.

Zawieszenie z przodu… po obejrzeniu sytuacji z perspektywy kanału okazało się, że to jednak nie sworznie skrzypiały.

Nawet nie można było mówić o jakiejkolwiek geometrii z przodu. Dolne wahacze były przesunięte zarówno wzdłuż jak i w poprzek osi samochodu. To, że coś z gumami jest nie tak, było widać od początku. Przed wyjazdem jednak nie było ani czasu ani sił, żeby do tego wrócić – zająć się miał więc tym wyspecjalizowany warsztat. Tulejki w górnych wahaczach zostały wymienione, założone zostały jednak odwrotnie. Tulejki dolnych wahaczy „były ok”. Jak widać, jednak nie były.

Plan rzeczy do ogarnięcia wygląda więc następująco:

  • wymiana tulejek przedniego zawieszenia, zanim coś się bezpowrotnie zniszczy albo urwie…
  • uszczelnienie silnika – do tego najwygodniej będzie go wyciągnąć
  • remont skrzyni biegów
  • cały czas sączy się też płyn z nagrzewnicy – będzie trzeba się do niej dokopać, zanim wrzątek zaleje kabinę…

1 comment to Epilog wyjazdu …

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Kategorie

Darczyńca

Piniata Cukierkowa bomba

Darczyńca

Sport&Classic Workshop

Darczyńca

FlyPhotos.net

Darczyńca

CARpenter - Grzegorz Arnold

Darczyńca

Darczyńca

Darczyńca

Michał i Paulina

Darczyńca

Szwedzkie Ziółka

Darczyńca

ABA Trans

Darczyńca

SkazaniNaŁadę

Darczyńca

Romera 10

Darczyńca

Filmowe Urodziny

Darczyńca

Klub Malucha

Darczyńca

Technicar

Darczyńca

Andrzej Borkowski

Darczyńca

Piotr Lechowicz

Darczyńca

Krzysztof Góra

Darczyńca

Ewelina Czajkowska

Darczyńca

Wojtek Goździewicz

Darczyńca

Konrad Melon

Darczyńca

Maciej Jermakow

Darczyńca

Paweł Mieczkowski

Darczyńca

Kancelaria Radców Prawnych Stopczyk & Mikulski sp.k.

Darczyńca

Darczyńca

Darczyńca

Darczyńca

Darczyńca

4racing.pl

Darczyńca

Kuba Kiljan

Darczyńca

Azul Holiday

Darczyńca

Grafix bis Zakład Poligraficzny

Darczyńca

Wojtek Pojda

Darczyńca

KEVISPORT wodny sprzęt ratunkowy i asekuracyjny

Darczyńca

Szkoła Tańca i Rock’n'Rolla Sportowego „Promenada”

Darczyńca

Warsaw Speed Team

Darczyńca

Artut

Darczyńca

Sport Ponad Podziałami

Darczyńca

Marek Mireński

Darczyńca

krzysm

Darczyńca

Twoja-Praga.pl