W oparach …

… hipolu

Silnik jest ogarnięty i siedzi już w budzie, ale nic więcej

Silnik

Co zostało zrobione:

  • nowe uszczelniacze wału przód i tył, wałka rozrządu, napędu pompy oleju
  • nowa uszczelka pompy paliwa, tym razem już pociągnięta sylikonem
  • dociśnięte mocowanie filtra oleju, dało się to zrobi tylko wydłużoną nasadką 24, więc zestaw nasadek się powiększył
  • uszczelnienie łączenia przedniej osłony wałka rozrządu i głowicy
  • zamiast standardowej uszczelki miski dałem tym razem wyciętą z papieru uszczelkowego 0,5mm i pociągniętą sylikonem
  • nowe poduszki silnika, tym razem całe gumowe z Nivy, bo jedną zwykłą sprężynową rozwaliłem wyciągając silnik
  • dodatkowa masa (prawa łapa – śruba belki)
  • blok jest wyczyszczony, żeby było widać świeże wycieki…

Wywaliłem też stare sprzęgło MasterSportu, jego miejsce zajął zestaw LUK’a

Luk RepSet

Sprawia zdecydowanie konkretniejsze wrażenie, ma też trochę inną konstrukcję łożyska oporowego, ale śruby regulacyjnej powinno wystarczyć. Może w końcu skończą się problemy ze sprzęgłem.

Jak już był wyciągnięty, to sprawdziłem też wiatrak chłodnicy

Wiatrak

W środku wszystko było ok, ale łożysko było już suche – teoretycznie nie było możliwości jego wymiany, ale wszystko powinno dać się jednak poskładać.

W końcu zabrałem się też za skrzynie. Rozłożenie wszystkich czterech trochę zajęło, ale pozwoliło ocenić co można z nimi zrobić

Skrzynie

Zapach oleju przekładniowego jest strasznie charakterystyczny i nieprzyjemny, a przepracowany śmierdzi jeszcze bardziej :/

We wszystkich piątkach widełki i przesuwki miały mniejszy lub większy luz, w każdej wszystko w środku było też w ciemnym szlamie. W najlepszym stanie była oryginalna czwórka, w środku była czysta, widełki miały minimalny luz, zębatki wstecznego biegu też były praktycznie jak nowe – w piątkach były już mniej lub bardziej zjechane. W dwóch piątkach które miały kielich sprzęgła, pierścienie sprężyste dociskające łożysko wałka sprzęgłowego były pęknięte

Pierścienie

Jednego kawałka nie znalazłem, wytarte ślady wskazują, że pierścienie zamiast dociskać to niszczyły łożysko.

Biorąc pod uwagę, że nowych części mam na 1,5 skrzyni

Części

a brakujące rzeczy będzie można wybrać z tego co zostanie, to powinno udać się złożyć 2 kompletne skrzynie 5-tki. I taki jest plan.

Największe nadzieje na dobrą bazę daje oryginalna 4-ka. Wałek pośredni nie ma jednak z jednej strony otworu na śrubę do przykręcenia zębatki piątego biegu, zobaczymy czy uda się go dorobić.

Na koniec ciekawostka co czasami można znaleźć na Allegro

Docisk
Docisk

Oryginalny rosyjski docisk sprzęgła, w stanie idealnym, zabezpieczony smarem, wyprodukowany w USSR, więc ma przynajmniej 20-kilka lat.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Kategorie

Darczyńca

Piniata Cukierkowa bomba

Darczyńca

Sport&Classic Workshop

Darczyńca

FlyPhotos.net

Darczyńca

CARpenter - Grzegorz Arnold

Darczyńca

Darczyńca

Darczyńca

Michał i Paulina

Darczyńca

Szwedzkie Ziółka

Darczyńca

ABA Trans

Darczyńca

SkazaniNaŁadę

Darczyńca

Romera 10

Darczyńca

Filmowe Urodziny

Darczyńca

Klub Malucha

Darczyńca

Technicar

Darczyńca

Andrzej Borkowski

Darczyńca

Piotr Lechowicz

Darczyńca

Krzysztof Góra

Darczyńca

Ewelina Czajkowska

Darczyńca

Wojtek Goździewicz

Darczyńca

Konrad Melon

Darczyńca

Maciej Jermakow

Darczyńca

Paweł Mieczkowski

Darczyńca

Kancelaria Radców Prawnych Stopczyk & Mikulski sp.k.

Darczyńca

Darczyńca

Darczyńca

Darczyńca

Darczyńca

4racing.pl

Darczyńca

Kuba Kiljan

Darczyńca

Azul Holiday

Darczyńca

Grafix bis Zakład Poligraficzny

Darczyńca

Wojtek Pojda

Darczyńca

KEVISPORT wodny sprzęt ratunkowy i asekuracyjny

Darczyńca

Szkoła Tańca i Rock’n'Rolla Sportowego „Promenada”

Darczyńca

Warsaw Speed Team

Darczyńca

Artut

Darczyńca

Sport Ponad Podziałami

Darczyńca

Marek Mireński

Darczyńca

krzysm

Darczyńca

Twoja-Praga.pl