… Cape
Organizatorzy podliczyli wpłaty i Złombol 2012 uzbierał 326.025,52 zł!
I to bez wpłat z 1% podatku, czyli ponad 100.000 zł więcej niż Złombol 2011!
Znamy już też termin i cel tegorocznej, siódmej edycji – Nordkapp, Norwegia.
Trasa wiedzie przez Litwę, Łotwę, Estonię i Finlandię i liczy prawie 3000 km, z czego 100 km między Tallinnem a Helsinkami przepłynąć będzie trzeba promem…
Na starcie w Katowicach powinniśmy być za 220 dni, 10 sierpnia.
Nie będzie łatwo.
Po pierwsze odległość – to będzie najdłuższy z dotychczasowych dystansów.
Po drugie kierunek – nim dalej, tym będzie zimniej. Średnia temperatura na North Cape w sierpniu waha się od 9°C do 11°C. Utrudni to wszelkie naprawy, a przymusowy dłuższy postój na jakimś odludziu nie będzie należał do najprzyjemniejszych. Na plus jednak można zaliczyć długi dzień – ponad 18 godzin.
Po trzecie kraje – o ile cena 1 litra 95-tki na Litwie, Łotwie i w Estonii jest zbliżona do naszych, to w Finlandii są to już okolice 6,5 zł, a w Norwegii prawie 8 zł. Dodatkowym utrudnieniem dla sporej części ekip będzie znalezienie stacji z LPG.
Wymiana nagrzewnicy okazała się więc dobrym wyborem.
Przez ostatnie 2 miesiące udało się ogarnąć kilka rzeczy:
- główne biurko z imadłem zostało wzmocnione i ma wymieniony blat
- wymiana skrzyni biegów jest już znacznie łatwiejsza dzięki podnośnikowi kanałowemu
- w kanale przybyło oświetlenie
- wysprzęglik, przewód elastyczny i sztywny sprzęgła jest wymieniony
- alternator zalany wodą w samochodzie kolegi, po wyczyszczeniu i wymianie łożysk wygląda na sprawny (uzwojenia, diody i regulator napięcia są ok),
- aktualnie silnik jest wyciągnięty i jest na stojaku
W samochodzie nie ma więc ani silnika, ani skrzyni.
Po zdjęciu koła zamachowego potwierdziło się jedno ze źródeł wycieku oleju – tylny uszczelniacz wału wymieniony w ASO przeciekał.
Po zdjęciu osłony rozrządu, okazało się że przód silnika też jest zaolejony. Olej nie wyciekał, ale sączył się z każdego z 3 uszczelniaczy. Jednak główną przyczyną wycieku wydaje się być brak kontaktu między przednią osłoną wałka rozrządu a głowicą – warstwa sylikonu była zbyt cienka i powierzchnie się nie stykały. Zobaczymy, czy to było głównym źródłem oleju, który sączył się po obwodzie uszczelki głowicy i ściekał po całym bloku. Wygląda, że uszczelka miski olejowej była jednak ok.
Co do skrzyni, to ponowne zamontowanie 5-tki, która była założona w warsztacie przy „remoncie” silnika i w której wyskakiwał 4 bieg potwierdziło, że skrzynia jest zepsuta.
Mam więc 4 skrzynie, które nie nadają się do zamontowania w samochodzie:
- oryginalna 4-biegowa z padniętym synchronizatorem 2 biegu
- jedna 5-biegowa, z wyskakującym 4 biegiem i pękniętą, zespawaną, ale nadal przeciekającą tylną obudową
- drugą 5-biegową, z wyjazdu do Grecji, z padającym synchronizatorem 4 biegu i zerwanym gwintem czujnika wstecznego biegu w tylnej obudowie
- trzecią 5-biegową, kupioną jako uszkodzoną, z niesprawnym 4 biegiem
Plan jest taki, żeby złożyć z nich przynajmniej jedną sprawną skrzynię – na nowych łożyskach, synchronizatorach, przesuwkach i widełkach.
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.