…skrzynia
Niestety na jeden weekend musiałem wziąć chorobowe :/
W wałku pośrednim ze skrzyni 4-ki nie udało się dorobić otworu pod śrubę zębatki 5-tego biegu. W dwóch szlifierniach usłyszałem to samo – otwór nawiercić może by się i dało, ale nagwintować go już nie. Wałek był za twardy, w fabryce taką obróbkę robią prawdopodobnie przed hartowaniem. Skrzynia została więc dawcą tylko korpusu, obudowy sprzęgła, zębatki wstecznego biegu i dolnej pokrywy. Za bazę bebechów posłużyła najsprawniejsza 5-tka – ta na której przejechałem Złombol 2012.
Kilka przykładów najgorszego użycia różnych części:
- Wytarte ząbki synchronizatora
- Zjechana zębatka wstecznego biegu (z lewej zębatka ze skrzyni 4-ki)
- Wytarte widełki
- Wytarte zaczepy wybieraka
Skrzynia w końcu zaczęła coś przypominać
Przy sprawdzeniu na sucho, wygląda że wszystkie biegi wchodzą bez problemu i do końca, ale wszystko okaże się dopiero po wsadzeniu skrzyni do samochodu.
Do założenia zostało jeszcze kilka drobnych rzeczy:
- Łapa sprzęgła
- Dolna pokrywa
- Napęd prędkościomierza
- Flansza i nakrętka
Do złożenia drugiej 5-tki będę jednak potrzebował kilku części:
- jednej nowej zębatki przesuwnej wstecznego biegu (19 zębów)
- jednej nowej ośki widełek (bieg 1-2)
- dwóch łożysk, bo coś się nie mogę ich doliczyć
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.