Dzień 5

Meta

To była bardzo zimna noc, chyba najzimniejsza z tych spędzonych pod namiotem podczas całego wyjazdu. Chłód dodatkowo potęgowała mgła.

sodan
Rano pole było już typowo złombolowe. Autosan dojechał wieczorem, Ikarusa rano jednak dalej nie było. Nikt do końca nie wiedział, co się z nim dzieje – jedni mówili, że ma problemy techniczne, inni że policja robi im problemy z papierami.

pole13
pole8
pole12
pole11
pole10
pole7
pole6
pole5
pole4
pole3
pole2
pole1

Rano, bolid Bandy Drombo miał nowego lokatora…

drombodach

Wierzyć można, ale kilometry zrobić trzebawierzymy

W końcu zobaczyliśmy pierwszego renifera!

reni1

Tego dnia na drodze spotkaliśmy Ładę i Wołgę na rosyjskich numerach

rus1
rus2

Na pierwszym tankowaniu, na stacji stały dwie następne Łady

stacja2

Na stacji stały też dwa typowe dla tamtych rejonów samochody… rajdówka na szutrówkach i Volvo z dodatkowymi halogenami.

stacja3
stacja1

W końcu trafiłem też na jakąś przyzwoitą pompkę do kół, za równe 10€.

Rzadki widok – kobieta za kierownicą walca z brewkami :D

brewki

Przerwa w punkcie widokowym… Postać na kamieniach widoczna po lewej stronie, to ktoś kto zatrzymał się na chwilę yogi, lub czegoś w tym stylu…

punktp2

punkt3
punkt1

punktp1

W końcu zaczęły pojawiać się znaki z długo wyczekiwaną nazwą…

kierunkowskaz

Droga była dalej bardzo dobra, w miarę prosta, ale pojawiło się urozmaicenie w kierunku pionowym…

Tuż przed granicą z Norwegią, zatrzymaliśmy się zatankować. Na stacji trafiliśmy na kilka innych ekip – w jednym Polonezie padła pompa paliwa. Czyżby dodatek etanolu zbierał swoje żniwo ?

Miałem starą pompę z wymienionymi membranami i zaworami, a że Ładowska jest w pełni kompatybilna z Fiatowską, to trafiła do Poloneza. W zapasie miałem i tak jeszcze dwie elektryczne…

granicapompa

To, że byliśmy już w Norwegii szybko potwierdził ceny benzyny… 1NOK to ~0,5PLN…

benzyna

Po wjeździe do Norwegii znowu przestawiliśmy zegarki, tym razem o godzinę do tyłu. Jak się potem okazało, dodatkowa godzina nie miała większego znaczenia, bo dzień tu się wcale nie kończył…

Z każdym kilometrem jechaliśmy przez coraz większe pustkowie… W pewnym momencie mignął nam kierunkowskaz z napisem „Motorsportcenter” ? Wyglądało to na tor Rallycrossowy, po środku niczego.

moto1
moto2

Kawałek dalej, musieliśmy wyprzedzić… narciarza

W krajobrazie zaczęły dominować góry i woda…

Przerwa w punkcie widokowym…

woda1

wodapp

Parę widoków zza szyby…

widok1
widok2
widok3
widok4
widok6
widok7

widok5

Pierwszy tunel…

tunel1

… widoki …

… drugi tunel …

tunel2

Na parkingu przy trasie wypatrzyliśmy Poloneza LodzNess i Skodę z otwartą maską – zły znak :/ W Skodzie zerwała się linka gazu i coś było nie tak z chłodzeniem. Odpowietrzenie układu, gdy silnik jest z tyłu a chłodnica i nagrzewnica z przodu samochodu, nie jest wcale prosto.

skoda1
skoda2

Gdy Skoda była już zdolna do jazdy i ruszyliśmy ekipą w dalszą drogę, LodzNess dał znać na CB, że nie mają mocy… na razie dają radę, ale jadą na ssaniu.

lodzness

Skoda pod górkę ledwo ciągnęła, ale jechała. Poloneza w razie czego dociągniemy na holu…

Renifery są też białe!

reni2

Przerwa na odpowietrzenie Skody…

kamienie1

kamienie2
kamienie3

… widoki …

… trzeci tunel …

tunel3
tunel4

… czwarty tunel …

tunel5

… piąty tunel …

tunel6

… i w końcu dotarliśmy na metę

meta2
meta3
meta4
meta1

Z pola pod Globus zostało nam niecałe 30 km
trasa2

nordkapp25
Nordkapp13

Pełne nagranie trasy niestety wyszło uszkodzone :(

nordkapp0

Globus został zdobyty

nordkapp3

Koniec świata…

nord1

nord2

Children of the World – The Monument was designed in 1989 by seven children from various parts of the world to symbolise collaboration, friendship, hope and happiness across all borders. The „Mother and Child” sculpture is by the artist Eva Rybakken.

nordkapp4
nordkapp5

Załapaliśmy się na LiveCam Nordkapp jak wracamy na parking

livecam

nordkapp6
nordkapp7

Ural, który stał na parkingu, wyglądał jakby dopiero zjechał z linii produkcyjnej…

nordkapp8

Dalej drogi już nie było, więc nie pozostało nic innego jak wracać…

nordkapp2

Nastał czas napraw… KurakSkodaGang ogarniali zerwaną linkę gazu, zapowietrzony układ chłodzenia i zbieżność, a z LodzNess próbowaliśmy poradzić coś na brak mocy. Parking zamienił się w Pit Lane. Co chwilę któryś ze złomów wyjeżdżał na jazdę testową, żeby za chwilę wrócić do boksu na dalsze poprawki…

Podmiana pompy paliwa na elektryczną w Polonezie LodzNess dała wyraźną poprawę.

Wieczorem, tak około północy, akurat jak zaczęło się rozjaśniać, odbieraliśmy dyplomy dotarcia na metę Złombolu 2013.

dyplom1

dyplom7

Odebrałem też dyplom za ubiegłoroczny wyjazd :)

dyplom6

Trasa

trasa

Timelapse

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Kategorie

Darczyńca

Piniata Cukierkowa bomba

Darczyńca

Sport&Classic Workshop

Darczyńca

FlyPhotos.net

Darczyńca

CARpenter - Grzegorz Arnold

Darczyńca

Darczyńca

Darczyńca

Michał i Paulina

Darczyńca

Szwedzkie Ziółka

Darczyńca

ABA Trans

Darczyńca

SkazaniNaŁadę

Darczyńca

Romera 10

Darczyńca

Filmowe Urodziny

Darczyńca

Klub Malucha

Darczyńca

Technicar

Darczyńca

Andrzej Borkowski

Darczyńca

Piotr Lechowicz

Darczyńca

Krzysztof Góra

Darczyńca

Ewelina Czajkowska

Darczyńca

Wojtek Goździewicz

Darczyńca

Konrad Melon

Darczyńca

Maciej Jermakow

Darczyńca

Paweł Mieczkowski

Darczyńca

Kancelaria Radców Prawnych Stopczyk & Mikulski sp.k.

Darczyńca

Darczyńca

Darczyńca

Darczyńca

Darczyńca

4racing.pl

Darczyńca

Kuba Kiljan

Darczyńca

Azul Holiday

Darczyńca

Grafix bis Zakład Poligraficzny

Darczyńca

Wojtek Pojda

Darczyńca

KEVISPORT wodny sprzęt ratunkowy i asekuracyjny

Darczyńca

Szkoła Tańca i Rock’n'Rolla Sportowego „Promenada”

Darczyńca

Warsaw Speed Team

Darczyńca

Artut

Darczyńca

Sport Ponad Podziałami

Darczyńca

Marek Mireński

Darczyńca

krzysm

Darczyńca

Twoja-Praga.pl