Dług …

… technologiczny

Czyli rzeczy zostawione do zrobienia na potem, jak będzie czas.

Na 40 dni przed wyjazdem kilka pozycji z tej listy udało się odhaczyć.

 

Poprawki elektryki

– zmieniłem podłączenia alternatora do akumulatora. Główne zasilanie nie idzie już ze śruby alternatora (problem z rozmiarem oczka) tylko bezpośrednio z klemy „+”. Alternator do akumulatora podłączony jest nowym przewodem 16mm2. Dzięki temu instalacja trochę się uprościła, a gdyby z alternatora rzeczywiście pociągnąć te 100A, to przewód już się nie spali.

elektryka1
elektryka2

– nowa wtyczka zasilająca do radia CB

 

Mała rewizja systemu audio:

– wymieniłem w końcu przednie głośniki, oryginały Tonsil, na dwudrożne Pioneer’y

glosniki1
glosniki2

– pociągnąłem do nich nowe przewody

– wszystkie przewody podłączyłem do kostki ISO zamiast kilkunastu wsuwek

– wymieniony enkoder od pokrętła radia, bo ściszanie działało zdecydowanie lepiej od pogłaśniania…

radio

 

Mały serwis układu paliwowego

– zawór zwrotny wcale nie pomógł na cofające się paliwo, po sprawdzeniu po zdemontowaniu i tak już zaczął puszczać w obydwie strony :/ Dorobiłem za to mocowanie, żeby przewód nie był podgrzewany przez wąż od chłodnicy

paliwo

– rozkręciłem i wyczyściłem pompę, okazało się że filtr się wybrzuszył i tylko w małej części paliwo przez niego przepływało, wymieniony.

 

Redukcja wycieków

– ogarnięty wyciek oleju spod pompy paliwa! Przyczyna była banalna… i sięgała jeszcze czasów spapranej kapitalki weterana – zatkany był otwór odpływowy w podstawie izolacyjnej pompy. Mam nadzieję, że to była już ostatnia resztka czarnego silikonu :/

– ogarnięty wyciek oleju z uszczelki miski! Głównym źródłem wycieku były miejsca łączenia przedniej i tylnej pokrywy z blokiem – od spodu w tych miejscach był uskok, którego uszczelka nie zakrywała. Uszczelka założona na cienką warstwę silikonu – teraz jest tak sucho, że aż dziwnie…

olej2
olej1
olej4
olej3

W obydwu przypadkach wypróbowałem nowy silikon, już nie czerwony Soudal z Castoramy… Victor Reinz Reinzosil, robi robotę.

 

Czekam jeszcze na przesyłkę z belką skrzyni biegów dedykowaną do Skrzyni 5 biegowej.

podpory

To dlatego było trzeba trochę porzeźbić przy belce od skrzyni 4 przy montażu skrzyni 5 – 5-tka powinna być podparta sporo niżej. Na razie dałem podkładki i opuściłem ją tyle ile się da.

 

Przerobiłem aparat zapłonowy (stary oryginał z Weterana) na dwa nowe narzędzia:

– przyciąłem kopułkę, przylutowałem wskaźnik do palca i wyciąłem skalę – przerywacz musi być otwarty przez 55°. Koniec zabawy z pomiarem szczelinomierzem!

aparatprzerwa

– wybebeszyłem obudowę i uciąłem ośkę do której przykleiłem trybik napędu pompy oleju – tyle że trybik z uciętą zębatką, sama tulejka z wieloklinem. Mogę teraz przepompować olej bez odpalania silnika, np. wkrętarką.

aparatpompa

Obydwie rzeczy były potrzebne do Rezerwisty, bo spędziłem przy nim masę czasu… ale o tym w osobnym wpisie.

Tak samo jak o nowym projekcie, bo „zadzwonił Budzik od Generała Jaruzela” ;-)

 

A, i padł mi Dremel. Udało się go na szczęście zreanimować, ale zajęło mi to chyba 3 godziny :/

Szlifowałem, nagle ze dwa razy się zająknął i stanął. Najpierw obstawiałem regulator, ale spięty na krótko też nie kręcił. Potem szczotki, ale po pociągnięciu połączenia lutem dalej nie kręcił. Przez moment zakręcił jednak jak zacząłem ściskać obudowę – więc to jednak jakiś styk. Okazało się, że drucik do jednego z wyprowadzeń uzwojenia stojana się ułamał i raz stykał, raz nie. Teraz jest o jeden zwój mniej, ale Dremel działa :)

 

I na koniec szokująca wiadomość!

Łada przeszła przegląd!

rejestracja

Do sprawdzenia jest ręczny, jest słaby i to raczej nie jest kwestia podciągnięcia. Jeszcze do niego nie zaglądałem, ale wstępnie podejrzewam sprężynę ochronną linki – blokuje cięgno i nie pozwala mocniej dociągnąć linki. Albo coś z cięgnami. Mam gdzieś nową linkę z pancerzem, może ją w końcu przy okazji wymienię.

 

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Kategorie

Darczyńca

Piniata Cukierkowa bomba

Darczyńca

Sport&Classic Workshop

Darczyńca

FlyPhotos.net

Darczyńca

CARpenter - Grzegorz Arnold

Darczyńca

Darczyńca

Darczyńca

Michał i Paulina

Darczyńca

Szwedzkie Ziółka

Darczyńca

ABA Trans

Darczyńca

SkazaniNaŁadę

Darczyńca

Romera 10

Darczyńca

Filmowe Urodziny

Darczyńca

Klub Malucha

Darczyńca

Technicar

Darczyńca

Andrzej Borkowski

Darczyńca

Piotr Lechowicz

Darczyńca

Krzysztof Góra

Darczyńca

Ewelina Czajkowska

Darczyńca

Wojtek Goździewicz

Darczyńca

Konrad Melon

Darczyńca

Maciej Jermakow

Darczyńca

Paweł Mieczkowski

Darczyńca

Kancelaria Radców Prawnych Stopczyk & Mikulski sp.k.

Darczyńca

Darczyńca

Darczyńca

Darczyńca

Darczyńca

4racing.pl

Darczyńca

Kuba Kiljan

Darczyńca

Azul Holiday

Darczyńca

Grafix bis Zakład Poligraficzny

Darczyńca

Wojtek Pojda

Darczyńca

KEVISPORT wodny sprzęt ratunkowy i asekuracyjny

Darczyńca

Szkoła Tańca i Rock’n'Rolla Sportowego „Promenada”

Darczyńca

Warsaw Speed Team

Darczyńca

Artut

Darczyńca

Sport Ponad Podziałami

Darczyńca

Marek Mireński

Darczyńca

krzysm

Darczyńca

Twoja-Praga.pl