Dzień 8

Autobahnsturmmaschinen

Zdjęcia – Marcin Mazurkiewicz, JaSpoko

Jeszcze zanim zgubiłem telefon, dostałem smsa od załogi Red Neck Racing. Byli w warsztacie, podpory wału nie musieli wymieniać, ale jeden krzyżak tak – szumu nadal nie udało się im jednak wyeliminować. Następne informacje od nich dotarły do mnie dopiero w poniedziałek, jak wyrobiłem duplikat karty sim…

Prognozowane 6°C nocą nie brzmiało jakoś przerażająco. Najzimniej było jak zwykle ok. 4 rano, tuż przed wschodem słońca. Gdy w końcu ok. 7 odważyliśmy się wyjść z namiotów, termometr w Tawrii wskazywał całe 2°C… Obyło się jednak bez skrobania szyb ;-)

IMG_3839
IMG_3842
IMG_3851
IMG_3869

Zwinięcie namiotów i zabezpieczenie ich taśmami bez ciepłych rękawiczek było całkiem sporym wyzwaniem…

IMG_3843
20.09.2014 - 1
DSC_7212
DSC_7229

Mogliśmy się jednak w końcu rozejrzeć za dnia, gdzie właściwie byliśmy…

DSC_7219
DSC_7231
DSC_7237
DSC_7240

Była sobota, do Warszawy mieliśmy ~1450 km i planowaliśmy jechać przez Niemcy  – już bez żadnych postojów po drodze. Zebraliśmy graty i pojechaliśmy do centrum Livigno

DSC_7238
DSC_7241

Górski klimat nie sprzyjał Ładzie :/ Pojawił się problem z wolnymi obrotami – albo trzymały się powyżej 1000, albo spadały do 200-300. Mrugać zaczęła też kontrolka hamulca ręcznego na konsoli środkowej – podpięty pod nią jest czujnik poziomu płynu hamulcowego. Po wymianie cylinderka i odpowietrzeniu układu nie dolewałem płynu, ale wcześniej kontrolka się nie świeciła. Prawdopodobnie płyn gdzieś uciekał, ale nie strumieniem, tylko się sączył.

DSC_7247
DSC_7253
DSC_7254
DSC_7258
DSC_7259
DSC_7265
DSC_7269
DSC_7272
DSC_7273
DSC_7275
DSC_7281
DSC_7283
DSC_7286
IMG_3874

Zastawiliśmy na chwilę samochody i korzystając z ostatniej okazji wybraliśmy się na spacer pieszo.

IMG_3883
DSC_7305
DSC_7315
DSC_7322
DSC_7326
IMG_3891
DSC_7328
DSC_7332
IMG_3893
IMG_3895

livigno

Zabudowę czy to drewnianą, czy to murowaną łączy jedno – w większości została przerobiona na sklepy wolnocłowe.

Trafiliśmy akurat na sobotni targ…

IMG_3901
IMG_3902
IMG_3903
DSC_7338
IMG_3909
IMG_3911

IMG_3913

Wróciliśmy do samochodów…

IMG_3946
IMG_3941

IMG_3942
IMG_3943

Dolałem płynu hamulcowego i w Livigno zostało nam do zrobienia jeszcze tylko jedno …

IMG_3922

…zatankować! I w drogę…

DSC_7343
IMG_3948
DSC_7346
IMG_3955
IMG_3960
IMG_3961
IMG_3962
IMG_3963
DSC_7350
IMG_3966
IMG_3980
IMG_3988

Wracaliśmy przez ten sam tunel co poprzedniego wieczoru…

IMG_3989
IMG_3994

… ale tylko ten krótki, dalej przez Szwajcarię pojechaliśmy już na kołach w innym kierunku – na Austrię.

IMG_3996
DSC_7358
DSC_7359
IMG_4002

DSC_7363

Pogoda nie dopisywała. Nie wiem co to były za pojazdy, ani co to mogły być za zawody ale wyglądało, że deszcz pokrzyżował im plany.

IMG_4006

My cisnęliśmy dalej…

DSC_7371
DSC_7378
IMG_4014
DSC_7384
DSC_7385
IMG_4019
IMG_4020
IMG_4023
DSC_7387
DSC_7398
IMG_4029
DSC_7401
IMG_4040
IMG_4047

Jeszcze przez granicą z Austrią zrobiliśmy sobie chwilę przerwy…

IMG_5534

IMG_5537
IMG_5535

DSC_7417

Chyba wyrównaliśmy wtedy też ciśnienie w oponach w Tawrii. A tuż przed granicą z Austrią…

IMG_4057
IMG_4058

… przeszliśmy na ciszę radiową – na wszelki wypadek schowaliśmy anteny CB. Przez Austrię jechaliśmy tylko kawałek, nie opłacało się więc wykupywać winietek i pojechaliśmy zwykłymi drogami.

IMG_4061
IMG_4065
DSC_7422
IMG_4067
DSC_7423
DSC_7425
DSC_7428
DSC_7432
IMG_4072
DSC_7433

DSC_7435

Jazda bez radia CB pokazała, jak bardzo się do niego przez te kilka dni przyzwyczailiśmy. Gdzieś po drodze zrobiliśmy przerwę…

DSC_7438
DSC_7439

… w Tawrii coś szurało w prawym tylnym kole.

20.09.2014 -2
IMG_4095
IMG_4096
IMG_4100

Niezbędny był szybki kurs z budowy układu jezdnego konstrukcji ZAZ.

IMG_4101
IMG_4102

Szuranie było słyszalne przy obracaniu kołem i dochodziło z wnętrza bębna. Po jego ściągnięciu, na szczękach było widać kilka miejsc, które były tak jakby wyślizgane. Przetarłem je delikatnie papierem ściernym i po przymierzeniu bębna, szuranie zniknęło. Zaczęły się jednak schody. Miałem nadzieję, że ze względu na to że nie było to koło skrętne, będzie tam zwykłe łożysko, a nie dwa stożkowe :/ Łożyska stożkowe komplikują niestety sytuację, bo nie można ich dokręcić do oporu, bo się momentalnie przegrzeją i zatrą. Powinny mieć trochę luzu, niestety w książkach nie znaleźliśmy jakiejkolwiek informacji ile go powinno być. Na dodatek kołnierz nakrętki był już mocno sfatygowany i nie dało się go zaklepać w dowolnej pozycji. Ustawiliśmy luz na wyczucie i pojechaliśmy dalej z zamiarem sprawdzenia sytuacji za kilkanaście kilometrów.

DSC_7441
IMG_4103
IMG_4105
IMG_4106

IMG_4107

Wjechaliśmy w końcu do Niemiec …

IMG_4114

IMG_4117
IMG_4120

… i zrobiliśmy postój serwisowy. Prawy tylny bęben w Tawrii był wyraźnie cieplejszy niż lewy – łożysko było dokręcone za ciasno, poluzowaliśmy więc nakrętkę. Do operacji zaklepania nakrętki trzeba posłużyć się przecinakiem i młotkiem. W międzyczasie na parkingu zatrzymał się też jakiś Niemiec… gdy zobaczył dwa dziwne samochody i że w jeden walimi młotkiem, to wsiadł i pojechał dalej ;-) Założyliśmy jeszcze z powrotem anteny CB i zrobiliśmy to samo.

IMG_4146
IMG_4125
IMG_4129
IMG_4134

IMG_4145

Kawałek przed Monachium w końcu wjechaliśmy na autostradę …

IMG_4149

… i zaczęło się wypogadzać. Bęben w Tawrii się nie grzał, nic też już nie szurało – mogliśmy więc zacząć robić kilometry.

IMG_4157
IMG_4165
IMG_4167
IMG_4168
IMG_4170
IMG_4174

Berlin, niby daleko, ale z perspektywy autostrady całkiem w zasięgu…

IMG_4183

IMG_4189
IMG_4191
IMG_4195
DSC_7442

IMG_4212

Wieczorem zrobiliśmy sobie jeszcze dłuższy postój na drzemkę. Polskie rejestracje zadziałały jak magnes – zaraz pojawili się polscy kierowcy TIRów. Byliśmy coraz bliżej domu. Nie padało, więc jechaliśmy dalej nocą.

IMG_4220

Po 2 w nocy dojechaliśmy do Berlina i na stacji kawałek przed zjazdem z Berliner-Ring zatrzymaliśmy się na noc.

21.09.2014 - 3

 

mapa

Dystans ~887km

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Kategorie

Darczyńca

Piniata Cukierkowa bomba

Darczyńca

Sport&Classic Workshop

Darczyńca

FlyPhotos.net

Darczyńca

CARpenter - Grzegorz Arnold

Darczyńca

Darczyńca

Darczyńca

Michał i Paulina

Darczyńca

Szwedzkie Ziółka

Darczyńca

ABA Trans

Darczyńca

SkazaniNaŁadę

Darczyńca

Romera 10

Darczyńca

Filmowe Urodziny

Darczyńca

Klub Malucha

Darczyńca

Technicar

Darczyńca

Andrzej Borkowski

Darczyńca

Piotr Lechowicz

Darczyńca

Krzysztof Góra

Darczyńca

Ewelina Czajkowska

Darczyńca

Wojtek Goździewicz

Darczyńca

Konrad Melon

Darczyńca

Maciej Jermakow

Darczyńca

Paweł Mieczkowski

Darczyńca

Kancelaria Radców Prawnych Stopczyk & Mikulski sp.k.

Darczyńca

Darczyńca

Darczyńca

Darczyńca

Darczyńca

4racing.pl

Darczyńca

Kuba Kiljan

Darczyńca

Azul Holiday

Darczyńca

Grafix bis Zakład Poligraficzny

Darczyńca

Wojtek Pojda

Darczyńca

KEVISPORT wodny sprzęt ratunkowy i asekuracyjny

Darczyńca

Szkoła Tańca i Rock’n'Rolla Sportowego „Promenada”

Darczyńca

Warsaw Speed Team

Darczyńca

Artut

Darczyńca

Sport Ponad Podziałami

Darczyńca

Marek Mireński

Darczyńca

krzysm

Darczyńca

Twoja-Praga.pl