Od …

… końca

Zebrało się tyle zaległych rzeczy, że nie wiadomo od czego zacząć. Na początek – najnowsze wieści.

Po raz pierwszy wybrałem się na konkretny wyjazd testowy przed Złombolem. W tym roku czeka nas wjazd na wysokość 2700 m n.p.m. – wybór trasy testowej padł na Transfăgărășan, czyli wjazd na 2000 m n.p.m. Już kiedyś planowałem tamtędy przejechać – w drodze powrotnej z Grecji w 2012 roku, wtedy się nie udało.

Trasę podzieliłem na 7 dni

mapa1
mapa2
mapa3
mapa4
mapa5
mapa6

mapa7

W sumie wyszło 2799 licznikowych kilometrów na których przejechanie poszło 206,62L benzyny, czyli ~7,38L/100km. Dwa razy musiałem nadłożyć trochę kilometrów na Słowacji, odcinek Świdnik – Presov był w remoncie. Wyjazd przebiegł bez większych problemów. Chlapacz przedniego lewego koła zerwał się z jednej śruby i momentami łopotał o podłogę. Przed wyjazdem nie udało mi się wyeliminować stuków w napędzie, były jednak „stabilne” i przez całą drogę nie nasiliły się, ale to temat na osobny wpis, tak samo jak gaźnik i przycinająca się 2 przepustnica.

Tym razem zamiast starego Canona z CHDK zabrałem mini kamerę Sjcam 5000+ i okazało się, że to z nią było najwięcej problemów :/ Na szczęście niedokładność wykonania udało się prowizorycznie poprawić zwiniętym kawałkiem papieru i trytytką :) Ostatecznie kamera się sprawdziła, timelapse’y z trasy wrzucę za jakiś czas. Z kluczowego dnia, czyli wjazdu na Transfăgărășan nagrywałem jednak filmy.

Najważniejszy fragment wjazdu i zjazdu

Wjazd, wersja pełna

Zjazd, wersja pełna

Oficjalnie przejazd tunelem otwierany jest zwykle dopiero na początku lipca, na szczęście tym razem otwarty został tydzień wcześniej. Dodatkowym plusem był dzięki temu mały ruch i mogłem jechać własnym tempem. Pod górę jechałem w większości na 3 biegu (prędkość ~40km/h), redukując do 2 tylko na nawrotach. Silnik się nie grzał, jednak warunki na szczycie (niższe ciśnienie, mniejsza gęstość powietrza) miały wyraźny wpływ na wolne obroty – mieszanka musiała być już za bogata i przygasał. W dół też jechałem na 3 biegu, poza nawrotami, hamulca praktycznie nie było potrzeby używać. Na Złombolu wjechać będzie trzeba jeszcze kilkaset metrów wyżej, ale wiem już czego mogę się spodziewać.

13 42

Godzina jazdy po rumuńskich drogach lokalnych

Obawiałem się, że jazda w Rumunii będzie przypominała przejazd przez Albanię, jednak był to obawy zupełnie bezpodstawne. Trzymałem się co prawda głównych dróg, ale nawierzchnia była co najmniej dobra, wybudowano już więcej odcinków autostrad niż miałem w kilkuletnim atlasie, na stacjach benzynowych bez problemu było można płacić kartą. Benzyna była droższa niż u nas (bliżej 6zł za litr), wszystko inne było jednaka albo na zbliżonym poziomie, albo kilkanaście procent tańsze.

 

Na koniec jeszcze krótkie podsumowanie rozpoczęca sezonu YoungTimer Warsaw

Liczba samochodów przerosła oczekiwania wszystkich!

fot. Mateusz Owczarek

fot. Mateusz Owczarek

fot. Mateusz Owczarek

fot. Mateusz Owczarek

Reprezentacja Złombolowa:

  • Gniotsa Nie Łamiotsa
  • JaSpoko
  • Rozbrykany Poldżer Squad
  • Grzmiący Rydwan
  • Przybysze z Matplanety
  • AUTOWNUK
  • Ala Montana
  • Cerata 125p
  • CAMP 4×4 Adventure Team
  • VartburgTeam
  • AutoFOCUS
  • Garaż 69
  • Drużyna Be
  • Gieroje
  • SkodaMocy
  • el Tarpano
  • Gwardia Faraona
Green Zone Photo - Classic Cars

Green Zone Photo – Classic Cars

Do wyjazdu pozostało 41 dni, jest więc jeszcze chwila na odrobienie zaległości na blogu :)

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Kategorie

Darczyńca

Piniata Cukierkowa bomba

Darczyńca

Sport&Classic Workshop

Darczyńca

FlyPhotos.net

Darczyńca

CARpenter - Grzegorz Arnold

Darczyńca

Darczyńca

Darczyńca

Michał i Paulina

Darczyńca

Szwedzkie Ziółka

Darczyńca

ABA Trans

Darczyńca

SkazaniNaŁadę

Darczyńca

Romera 10

Darczyńca

Filmowe Urodziny

Darczyńca

Klub Malucha

Darczyńca

Technicar

Darczyńca

Andrzej Borkowski

Darczyńca

Piotr Lechowicz

Darczyńca

Krzysztof Góra

Darczyńca

Ewelina Czajkowska

Darczyńca

Wojtek Goździewicz

Darczyńca

Konrad Melon

Darczyńca

Maciej Jermakow

Darczyńca

Paweł Mieczkowski

Darczyńca

Kancelaria Radców Prawnych Stopczyk & Mikulski sp.k.

Darczyńca

Darczyńca

Darczyńca

Darczyńca

Darczyńca

4racing.pl

Darczyńca

Kuba Kiljan

Darczyńca

Azul Holiday

Darczyńca

Grafix bis Zakład Poligraficzny

Darczyńca

Wojtek Pojda

Darczyńca

KEVISPORT wodny sprzęt ratunkowy i asekuracyjny

Darczyńca

Szkoła Tańca i Rock’n'Rolla Sportowego „Promenada”

Darczyńca

Warsaw Speed Team

Darczyńca

Artut

Darczyńca

Sport Ponad Podziałami

Darczyńca

Marek Mireński

Darczyńca

krzysm

Darczyńca

Twoja-Praga.pl