Poli …

… uretan

W ramach przygotowań Tavrii, sporo czasu poświeciliśmy na walkę z wibracjami w układzie kierowniczym.

Logika podpowiadała, że przyczyną są felgi które ciężko gdziekolwiek wyważyć. Nie do końca można nazwać je nawet felgami, są to bardziej obręcze przykręcane na 3 śruby – jedno z wielu specyficznych rozwiązań technicznych w tym wyrobie samochodopodobnym ;-)

Całe przednie zawieszenie i układ kierowniczy miały już trochę luzu – wymienione został więc:

  • wahacze z tulejkami
  • wsporniki drążków stabilizatora z tulejami
  • sworznie wahaczy
  • końcówki zewnętrzne drążków kierowniczych
  • końcówki wewnętrzne drążków kierowniczych
603745_1421038134883140_2904742366483519723_n
11143223_1421038198216467_403729816668742674_n

Z tymi ostatnimi był chyba największy problem – były mocno wybite, nie były nigdzie do kupienia, a gdy w końcu udało się je znaleźć, cena była co najmniej wysoka. Wyboru jednak nie było, luzy zostały wyeliminowane. Wibracje były jednak nadal, okazało się jednak że zanikają po wciśnięciu sprzęgła – a to wskazywało na przeguby półosi (o nich następnym razem). Kilkadziesiąt kilometrów wystarczyło, żeby guma nowej lewej wewnętrznej kocówki drążka znowu była do wyrzucenia :/ Przyszła kolej na sprawdzenie nowego rozwiązania.

W sporcie samochodowym popularna jest wymiana gumowych tulei zawieszenia na wykonane z poliuretanu, charakteryzującego się wyższa trwałością i sztywnością, ale nadal zachowującego elastyczność. Np. do Łady dostępne są gotowe zestawy, tuleje można też zamówić na wzór. Poliuretan jest także bez problemu dostępny jako wałki o różnej średnicy i twardości. Okazało się, że materiał jest całkiem wygodny w obróbce…

p1
p2
p3
p4

Nie było też większego problemu z przeciśnięciem tulejek, wystarczyło trochę smaru silikonowego. Jedyna wada to chyba wiórki…

p7
p8

W Ładzie, jednym z miejsc gdzie szybko padają gumowe tuleje, są zewnętrzne tuleje przedniego stabilizatora. Wraz z dolnym wahaczem pracują w szerokim zakresie kątów i praktycznie już po kilkuset kilometrach są zmasakrowane :/ Do wystrugania nie były zbyt trudne…

p5
p6

Założyłem je przed wyjazdem…

p9
p10

… i po prawie 4000km nie ma śladu zużycia.

p11
p12

A przy Tavrii jeszcze trochę się działo…

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Kategorie

Darczyńca

Piniata Cukierkowa bomba

Darczyńca

Sport&Classic Workshop

Darczyńca

FlyPhotos.net

Darczyńca

CARpenter - Grzegorz Arnold

Darczyńca

Darczyńca

Darczyńca

Michał i Paulina

Darczyńca

Szwedzkie Ziółka

Darczyńca

ABA Trans

Darczyńca

SkazaniNaŁadę

Darczyńca

Romera 10

Darczyńca

Filmowe Urodziny

Darczyńca

Klub Malucha

Darczyńca

Technicar

Darczyńca

Andrzej Borkowski

Darczyńca

Piotr Lechowicz

Darczyńca

Krzysztof Góra

Darczyńca

Ewelina Czajkowska

Darczyńca

Wojtek Goździewicz

Darczyńca

Konrad Melon

Darczyńca

Maciej Jermakow

Darczyńca

Paweł Mieczkowski

Darczyńca

Kancelaria Radców Prawnych Stopczyk & Mikulski sp.k.

Darczyńca

Darczyńca

Darczyńca

Darczyńca

Darczyńca

4racing.pl

Darczyńca

Kuba Kiljan

Darczyńca

Azul Holiday

Darczyńca

Grafix bis Zakład Poligraficzny

Darczyńca

Wojtek Pojda

Darczyńca

KEVISPORT wodny sprzęt ratunkowy i asekuracyjny

Darczyńca

Szkoła Tańca i Rock’n'Rolla Sportowego „Promenada”

Darczyńca

Warsaw Speed Team

Darczyńca

Artut

Darczyńca

Sport Ponad Podziałami

Darczyńca

Marek Mireński

Darczyńca

krzysm

Darczyńca

Twoja-Praga.pl