Dzień 3

Śrubokręt

Nowy dzień…

p1

… nowe kilometry do zrobienia. Czekało nas ich tylko 600 i to autostradami, więc na nocleg w okolicy Rzymu powinniśmy dotrzeć o w miarę wczesnej godzinie.

Przy wymianie termostatu zdecydowaną większość płynu udało się spuścić w sposób kontrolowany, także nie było trzeba dolać dużo wody. Zagrzany silnik trzymał temperaturę, wentylator chłodnicy się włączał, problem wyglądał na rozwiązany…

Za camping zapłaciliśmy od razu przy rejestracji, więc nie musieliśmy już tracić czasu przy wyjeździe

3

Co to za gatunek drzew ?

1
4

W okolicy Grado, w 2014, też takie były.

Załoga tego Żuka powinna lepiej rozłożyć ładunek…

2

Szybko przebiliśmy się do autostrady. Bramki, bilet i lecimy…

5

… prosto w korek

6
7

Idealne warunki do sprawdzenia układu chłodzącego – temperatura utrzymywała się w normie.

Trochę postaliśmy, bo korek ciągnął się aż do wcinki w inną autostradę, która też stała

8
9

10

Przyczynę korka poznaliśmy niedługo – dzwon

11

Kierunek – Bolonia, nudy.

12

W końcu jakaś rozrywka – trzeba zatankować…

13
14

… ale że litr był po 1,76€, to zalaliśmy po 5 litrów i pojechaliśmy na następną stację.

Sznur TIRów…

17

… trzymany przez Cytryna i Gumiaka cisnących na wczasy? :D

16
15

Na następnej stacji cena była już niższa o 9 centów, zawsze coś. Jak się potem okazało, cena benzyny we Włoszech zależy też od innych czynników.

18

Tawria narzekała na skoki napięcia ładowania, więc zrobiliśmy przerwę serwisową.

19

Niedługo potem, w okolicy Bolonii, trafiliśmy na kolejny korek

20

Tym razem to był grubszy karambol

21
22
23
24

Dalej na Florencję było już czysto…

25

… i ciepło, bo znowu zacząłem się wspomagać nagrzewnicą.

Przy naszej prędkości przelotowej (~105km/h) sytuację dało się kontrolować, wiec cisnęliśmy dalej.

26

Znowu zrobiło się trochę górzyście i ciepło

27
28

Przerwa, na najbardziej zatłoczonej stacji z całego wyjazdu

29
30

Znowu wypluła płyn ze zbiorniczka

31

Wywalenie termostatu w Ładzie nie jest takie proste, więc znowu lepiej było ogarnąć to na campingu. Zastanawiałem się, czy to może nie korek od chłodnicy nie trzyma ciśnienia? Nie zmieniałem go od pierwszego złombola, a był produkcji MasterSport… Przeszukałem bagażnik, ale zapasowy niestety zostawiłem w garażu :( Jedyne co spróbowałem, to lekko podciągnąłem pasek klinowy.

W międzyczasie podszedł ktoś i pokazując na Ładę spytał „Kaput ?
Ma szczęście, że klucz płaski 30 który akurat miałem w ręku się z nim nie zintegrował…

32Policja nie zwracała na nas specjalnej uwagi…

33

Wszystkie drogi prowadzą do…

34

35
36

I bramki…

37

Bilet wjazdowy pobraliśmy rano w Wenecji, po drodze nie było żadnych innych bramek.

Poldek, chyba pierwszy Złombol którego spotkaliśmy tego dnia

38

Przegapiliśmy zjazd i musieliśmy chwilę pokrążyć po bocznych uliczkach…

39
40

41

… ale na camping dotarliśmy w czołówce…

42
43

… dzięki czemu można było wybrać strategiczne miejsce

44

Samochód stał przechylony na lewa stronę, idealnie do działania przy termostacie znajdującym się z prawej strony.

Plan zakładał, żeby termostatu pozbyć się całkowicie, zostawiając tylko duży obieg – z tym nie było problemu, miałem dwie złączki, cybanty i zapasowe węże. Termostat w Ładzie ma jednak 3 wyprowadzenia i jedno było trzeba teraz jakoś zatkać – potrzebne było coś o średnicy ~32mm…

45

Załoga JaSpoko będzie miała pamiątkę z Tunezji, bo śrubokręt przejechał tak całą resztę trasy.

Przez brak małego obiegu i nieodpowietrzony układ, znacznie dłużej było trzeba trzymać włączone ssanie.

Przy okazji ułamałem przewód od wzbudzenia alternatora i jego też musiałem zdrutować :/

W końcu znalazłem chwilę na sprawdzenie poczty – „Poproszę o odesłanie skanu wydrukowanego i podpisanego pisma do środy„. Był wtorek wieczór, byłem na campingu niedaleko Rzymu, z ubabranymi rękami które domyłem dopiero w drodze powrotnej z Tunezji. Dzięki uprzejmości recepcji i to udało się jednak ogarnąć.

m4Ślad trasy

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Kategorie

Darczyńca

Piniata Cukierkowa bomba

Darczyńca

Sport&Classic Workshop

Darczyńca

FlyPhotos.net

Darczyńca

CARpenter - Grzegorz Arnold

Darczyńca

Darczyńca

Darczyńca

Michał i Paulina

Darczyńca

Szwedzkie Ziółka

Darczyńca

ABA Trans

Darczyńca

SkazaniNaŁadę

Darczyńca

Romera 10

Darczyńca

Filmowe Urodziny

Darczyńca

Klub Malucha

Darczyńca

Technicar

Darczyńca

Andrzej Borkowski

Darczyńca

Piotr Lechowicz

Darczyńca

Krzysztof Góra

Darczyńca

Ewelina Czajkowska

Darczyńca

Wojtek Goździewicz

Darczyńca

Konrad Melon

Darczyńca

Maciej Jermakow

Darczyńca

Paweł Mieczkowski

Darczyńca

Kancelaria Radców Prawnych Stopczyk & Mikulski sp.k.

Darczyńca

Darczyńca

Darczyńca

Darczyńca

Darczyńca

4racing.pl

Darczyńca

Kuba Kiljan

Darczyńca

Azul Holiday

Darczyńca

Grafix bis Zakład Poligraficzny

Darczyńca

Wojtek Pojda

Darczyńca

KEVISPORT wodny sprzęt ratunkowy i asekuracyjny

Darczyńca

Szkoła Tańca i Rock’n'Rolla Sportowego „Promenada”

Darczyńca

Warsaw Speed Team

Darczyńca

Artut

Darczyńca

Sport Ponad Podziałami

Darczyńca

Marek Mireński

Darczyńca

krzysm

Darczyńca

Twoja-Praga.pl