Dzień 4

Zmęczenie

Czekała nas powtórka poprzedniego dnia, czyli ~650km autostradą.

Najpierw musieliśmy się jednak dostać do obwodnicy Rzymu, a to oznaczało poznanie włoskiego miejskiego stylu jazdy w porannych korkach.

Początkowa próba ominięcia korka skończyła się na nawrotce na małej stacji benzynowej

1

Okazało się, że w przypadku „Self Service” cena paliwa jest niższa. Automat nie przyjął karty, niewykorzystaną kwotę z wetkanych banknotów na szczęście dostaliśmy u obsługi.

Spodziewałem się masy skuterów, a sporo było za to Smartów

2

Nie zapowiadało się łatwo…

3
4

Podejście do oznakowania poziomego było luźne

5
6

Niektóre manewry bywały trudne

7
8

Zwiedzanie ruin można uznać za zaliczone

9

Nie obyło się też bez trąbienia…

10
11

Przebiliśmy się w końcu do autostrady…

12

… ale najpierw przerwa na ogarnięcie, bo tym razem początek dnia się nie kleił

13
14

Bramki i lecimy

15
16

Stare Fiaty Panda…
21
… Złombole to były jedne z niewielu kanciatych kształtów na drodze (oczywiście nie licząc TIRów).

18
22

Droga równa i prosta, krajobraz jednak trochę się zmienił

20

Pewien komfort psychiczny dawały zatoczki SOS rozmieszczone chyba co kilometr…

24

Coraz częściej zaczęły się też pojawiać zwężenia, na większości których nie było widać jednak żadnych pracy

25
26

Nie pamiętam już w której części dnia, ale znowu musiałem włączyć ogrzewanie. Termostat został już wykluczony, wydawało się że problem ma związek z temperaturą otoczenia, tak jakby układ chłodzenia miał zbyt małą wydajność. Zapowiadało się, że wieczór na campingu znowu będzie miał zapach borygo…

Na razie priorytetem było więc żeby się nie odwodnić

27

Przerwa, ale bez tankowania (1,67…)

28
30

Z tą Hondą Accord na węgierskich blachach mijaliśmy się potem jeszcze parę razy

29

Coraz częściej pojawiały się tunele

31
32

a Złombole tylko co jakiś czas

33
34

Mówiłem?

35

Tego dnia padł też wskaźnik (na pewno, czy czujnik też jeszcze nie sprawdzałem) temperatury oleju, zakres wskazań spadł do 0-60°C, także opierałem się już tylko na wskaźnikach temperatury silnika i ciśnienia oleju.

Duży Fiat, ładnie cisnął

36

Znowu zmiana w krajobrazie – wiatraki

37

a góry nabrały kształtu

38
39

Znajomy ?

40

Tankujemy i to w całkiem przyzwoitej cenie

41

Na dodatek z takimi widokami po drugiej stronie autostrady

p2

W międzyczasie na stację podjechały kolejne Złombole…

42
43

Widoki, tunele, Złombole…

44
45
46
47
48
49
50
50
51
52
53
54

To po prawej to woda…

55

Na ostatnie kilkadziesiąt kilometrów nawigacja przewidywała dziwnie długi czas dojazdu…

56

Przez miasteczka przejechaliśmy w miarę płynnie

57
58

60

Każdemu ruszaniu towarzyszył nowy dźwięk – pisk paska klinowego :/ Toczyliśmy się dalej coraz bardziej lokalnymi drogami

61
62

63

W pewnym momencie nawigacja w Tawrii kierowała w lewo, a moja w prawo…

64

Ryzyk fizyk, chwilę jechałem w miarę normalną drogą…

70

… a potem już nie

65
66
67
68

Camping!

69

Dojechało dopiero kilka załóg. Tawria dojechała chwilę później. Jak się okazało, nawigacja poprowadziła już zupełnymi bezdrożami.

71

p3

Oprócz swądu przypalonego paska, do problemów dołączyły wyraźnie tępe hamulce.

Plan na wieczór zakładał wymianę pompy wody na starą zapasową i sprawdzenie czy z chłodnicy nie da się wytrząchnąć czegoś co mogłoby blokować przepływ.

Spuszczenie płynu z układu bez termostatu było znacznie prostsze – cały zszedł korkiem spustowym z chłodnicy.

W chłodnicy nic nie grzechotało, ani nic z niej nie wypadło. Łożyska pompy nie sprawiały wrażenia padniętych, tak samo łożyska alternatora.

Pompę wymieniłem, paska klinowego niestety nie, zapasowy był za krótki.

Hamulce zostawiłem już na rano.

 

Trochę o pasku klinowym, już po powrocie.

Ten na którym przejechałem całą trasę (Contitech), zmierzony na samochodzie ma ~951mm.

Zapasowy (CX) ma ~935mm

72

Nowy (Contitech) ma ~941mm

73A wszystkie mają podaną długość 950mm

74O co tu chodzi ?

Przyczyny problemów z grzaniem jeszcze nie znalazłem. Zastanawiam się jednak, czy nie byłoby wtedy lepiej przełożyć też alternator, zapasowy dochodzi bliżej bloku i można założyć krótszy pasek.

m5Ślad trasy

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Kategorie

Darczyńca

Piniata Cukierkowa bomba

Darczyńca

Sport&Classic Workshop

Darczyńca

FlyPhotos.net

Darczyńca

CARpenter - Grzegorz Arnold

Darczyńca

Darczyńca

Darczyńca

Michał i Paulina

Darczyńca

Szwedzkie Ziółka

Darczyńca

ABA Trans

Darczyńca

SkazaniNaŁadę

Darczyńca

Romera 10

Darczyńca

Filmowe Urodziny

Darczyńca

Klub Malucha

Darczyńca

Technicar

Darczyńca

Andrzej Borkowski

Darczyńca

Piotr Lechowicz

Darczyńca

Krzysztof Góra

Darczyńca

Ewelina Czajkowska

Darczyńca

Wojtek Goździewicz

Darczyńca

Konrad Melon

Darczyńca

Maciej Jermakow

Darczyńca

Paweł Mieczkowski

Darczyńca

Kancelaria Radców Prawnych Stopczyk & Mikulski sp.k.

Darczyńca

Darczyńca

Darczyńca

Darczyńca

Darczyńca

4racing.pl

Darczyńca

Kuba Kiljan

Darczyńca

Azul Holiday

Darczyńca

Grafix bis Zakład Poligraficzny

Darczyńca

Wojtek Pojda

Darczyńca

KEVISPORT wodny sprzęt ratunkowy i asekuracyjny

Darczyńca

Szkoła Tańca i Rock’n'Rolla Sportowego „Promenada”

Darczyńca

Warsaw Speed Team

Darczyńca

Artut

Darczyńca

Sport Ponad Podziałami

Darczyńca

Marek Mireński

Darczyńca

krzysm

Darczyńca

Twoja-Praga.pl