Dzień 8

Rozgrzewka

Dodatkowe ~900km do Cabo da Roca trzeba było odrobić w drodze powrotnej – dystans wydłużył się do ~3500km.

Przy standardowym rozkładzie potrzebne byłoby na to 6 dni. Czułem się już lepiej, ale 7 dni w drodze też zrobiło swoje, a zużycie oleju wprowadziło dodatkową niepewność. Do tej pory dzienny dystans ~650km nie stanowił żadnego problemu, więc stopniowo go wydłużając powrót mógłby być krótszy o 1-2 dni…

Poranek był pochmurny…

Trasa powrotna biegła po śladach, więc teoretycznie nie zapowiadało się nic ciekawego. Zmiana kierunku i dystans sprawia jednak, że pamięta i poznaje się co najwyżej parę charakterystycznych miejsc. Budynek Sądu w Sintra…

Pierwsze bramki…

Drugie bramki za parę eurocentów…

… i autostrada

Cały czas wiało…

… i wyraźnie przeciwnie…

… do kierunku jazdy :/

Powoli zaczęło się przejaśniać…

Tym razem bramek już nie pomyliłem

Relaks, na takiej trasie umysł odpoczywa…

Tankowanie…

… i z powrotem w drogę

Granica – pierwsza z czterech do przekroczenia…

… tym razem już bez kontroli…

… ale znowu ze zmianą strefy czasowej (w tą stronę o godzinę do przodu).

Hiszpania…

… a może jednak Tunezja?

Pustynia…

Pusta, równa, prosta droga…

Tankowanie…

Cały czas wiatr był bardzo silny – stojąc na parkingu aż bujało budą. Było to też widać po tym, jak szybko kręciły się wiatraki…

Nocleg zarezerwowany miałem w Burgos, 130km za Valladolid.

Dziwne miasto, wielkie blokowisko…

Dojechałem ok 19…

… biorąc więc pod uwagę godzinę która przepadła ze względu na zmianę strefy czasowej, dzienny zasięg można było przyjąć o jakieś 100km większy, czyli ponad 800km.

Tym razem nocowałem w hostelu, na parkingu akurat był remont, ale jedno miejsce jeszcze udało się znaleźć

Jaki to był dzień tygodnia?

Następnego dnia i tak bezpieczniej było wyjechać wcześniej, bo większość trasy przebiegała już we Francji :/

Ślad trasy


Silnik

1.5 kupiony był w czerwcu 2012 roku, na wypadek gdyby nie udało się złożyć nowego 1.3

W styczniu 2014 w końcu się za niego zabrałem i okazało się, że to niestety padlina – skończyło się na rozbiórce…

W czerwcu 2014 odebrałem wszystko ze szlifierni…

…na początku lipca 2014 złożony był słupek…

…a na początku sierpnia 2014 doszedł cały osprzęt

Potem doszło jeszcze regulowane koło rozrządu, elektroniczny zapłon, czujnik temperatury oleju, odpaliłem go dwa razy… i tak stał, aż do powrotu z Tunezji w 2016

Na wiosnę 2017 zacząłem go docierać – standardowo, 1000km, dociągnięcie śrub głowicy, regulacja luzu zaworów, olej wymieniałem chyba 3 razy, wlałem ceramizer…

Różnica w mocy w stosunku do 1.3 była wyczuwalna, testy Vmax dawały powtarzalny wynik 140km/h.

W planie była jeszcze wymiana rozrządu

Na jednorzędowy, nie tylko lżejszy o ponad 600 gram…

… ale z łożyskowanym łańcuchem, łożyskowanym napinaczem, regulowanym kołem – według Rosjan to dodatkowe 5% mocy.

Niestety, założyć go i wybrać się nie hamownię będę musiał już na innym silniku.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Kategorie

Darczyńca

Piniata Cukierkowa bomba

Darczyńca

Sport&Classic Workshop

Darczyńca

FlyPhotos.net

Darczyńca

CARpenter - Grzegorz Arnold

Darczyńca

Darczyńca

Darczyńca

Michał i Paulina

Darczyńca

Szwedzkie Ziółka

Darczyńca

ABA Trans

Darczyńca

SkazaniNaŁadę

Darczyńca

Romera 10

Darczyńca

Filmowe Urodziny

Darczyńca

Klub Malucha

Darczyńca

Technicar

Darczyńca

Andrzej Borkowski

Darczyńca

Piotr Lechowicz

Darczyńca

Krzysztof Góra

Darczyńca

Ewelina Czajkowska

Darczyńca

Wojtek Goździewicz

Darczyńca

Konrad Melon

Darczyńca

Maciej Jermakow

Darczyńca

Paweł Mieczkowski

Darczyńca

Kancelaria Radców Prawnych Stopczyk & Mikulski sp.k.

Darczyńca

Darczyńca

Darczyńca

Darczyńca

Darczyńca

4racing.pl

Darczyńca

Kuba Kiljan

Darczyńca

Azul Holiday

Darczyńca

Grafix bis Zakład Poligraficzny

Darczyńca

Wojtek Pojda

Darczyńca

KEVISPORT wodny sprzęt ratunkowy i asekuracyjny

Darczyńca

Szkoła Tańca i Rock’n'Rolla Sportowego „Promenada”

Darczyńca

Warsaw Speed Team

Darczyńca

Artut

Darczyńca

Sport Ponad Podziałami

Darczyńca

Marek Mireński

Darczyńca

krzysm

Darczyńca

Twoja-Praga.pl