Dzień 4

Monte Carlo

 Zdjęcia – Marcin Mazurkiewicz, JaSpoko

Poranek był dziwny, wstaliśmy normalnie ok. 7 i było jeszcze ciemno, rozjaśniło się potem też dziwnie szybko.

IMG_3094
IMG_3096
DSC_6656 -1
DSC_6672 -1
DSC_6681 -1
DSC_6683 -1

DSC_6699 -1

Tak jak poprzedniego dnia, trasę chcieliśmy przynajmniej zacząć omijając autostrady. Mieliśmy jednak informację, że tym razem będzie znacznie ciężej.

Zaczęło się od krętej górskiej drogi i małych miasteczek.

DSC_6738 -1
IMG_5309
DSC_6749 -1
DSC_6752 -1
IMG_5313
DSC_6754 -1
DSC_6759 -1
IMG_5315
IMG_5316
IMG_5320
IMG_5324
IMG_5326

Chwila przerwy…

IMG_5327

… gdzie nie spojrzeć, tam Złombol…

DSC_6775 -1
DSC_6763 -1
IMG_3100
IMG_3102

… czerwoną Ładę 2104 ekipy Red Neck Racing spotkamy jeszcze tego dnia

IMG_5329
IMG_3103
IMG_3105
IMG_3107

IMG_3112

Tempo zapowiadało się słabe, więc ruszyliśmy dalej …

IMG_5344

… kilometry dalej mijały na ciągłym kręceniu kierownicą i zmianie z 2 na 3 biegi, żeby za chwilę znowu zredukować…

IMG_5358
IMG_5351
DSC_6819 -1
DSC_6811 -1
DSC_6812 -1
DSC_6817 -1
IMG_5352
IMG_5357

… znowu trafiliśmy na konwój maluchów…

IMG_5381
IMG_5383

… chwila przerwy…

2014_09_16_09_45_48

DSC_6829 -1
IMG_5388

… i dalej z zakrętu w zakręt…

DSC_6847 -1
DSC_6850 -1
DSC_6830 -1
IMG_3125
DSC_6833 -1
DSC_6855 -1

IMG_3127

… w końcu jednak wjechaliśmy w nowe otoczenie – nadmorskich miasteczek.

IMG_3132
IMG_3133
DSC_6869 -1
IMG_3136
DSC_6864 -1
DSC_6866 -1

Zamiast podjazdów i ciasnych zakrętów mieliśmy teraz wąskie uliczki i skrzyżowania.

DSC_6872 -1
DSC_6874 -1
IMG_3135
IMG_3143
DSC_6891 -1
IMG_3147
IMG_3149
IMG_5394

IMG_3151

Częstemu zatrzymywaniu się i ruszaniu zaczął towarzyszyć nowy dźwięk – wyraźnie słyszalny pojedynczy stuk. Dźwięk dochodził z tyłu i pojawiał się przy ruszaniu, przy dodawaniu i odpuszczaniu gazu przy niskiej prędkości. Miejski tryb jazdy nie sprzyjał też Tawrii – hamulce wyraźnie osłabły, a silnik się grzał. Zrobiliśmy więc przerwę, żeby ocenić sytuację.

IMG_3157
IMG_3155

DSC_6920 -1

„Pomiar” wysunięcia tylnych kół nie wykazał, żeby któraś z półosi zaczęła się wysuwać. Przy wymianie pierścienia poprzedniego dnia obejrzałem wieloklin – nie był zjechany, więc źródło stuków było raczej inne. Jedyne co przychodziło mi do głowy to krzyżak wału. Objawy pasowały – stuk było słychać tylko gdy na wale pojawiał się moment ze strony silnika lub kół. Krzyżaki miałem i da się je wymienić na campingu… Dogoniła nas załoga czerwonej 4-ki – też nie mieli innych pomysłów… Wtedy jeszcze nie wiedzieliśmy, że jeden z zapasowych krzyżaków trafi niedługo do ich Łady.

Każdy stuk to mały udar, więc dobrze by było jednak ograniczyć ich ilość na jaką elementy byłby narażone. Dalsza jazda zwykłymi drogami nie wróżyła też szybkiego dotarcia na pole. Do mety ciągle było jeszcze kilkaset kilometrów, a ryzyko poważniejszej awarii rosło. Wybór był więc prosty – lecimy na autostradę.

mapa2

IMG_3160
IMG_3162
IMG_3163
DSC_6927 -1
IMG_3167
IMG_3168
IMG_3172
IMG_3173
IMG_3174
IMG_3175
IMG_3176
IMG_3177
IMG_3178
DSC_6942 -1

IMG_3191

Dogoniliśmy czerwonego DFa warszawskiej załogi Gieroje …

IMG_3193

Na autostradzie odetchnęliśmy zarówno my jak i nasze złomy…

DSC_6947 -1
DSC_6948 -1
IMG_3195
IMG_5401

Można było też przemyśleć plan działania. Pierwsze co będzie trzeba zrobić po dojechaniu na pole to podnieść tył i sprawdzić, czy na krzyżakach jest luz. Jeżeli będzie, to wykręcenie wału to ok 30 minut, wymiana krzyżaka zajmie pewnie 2 godziny…

Gdzie najłatwiej spotkać Złomboli?

Na przykład na stacjach…

IMG_5407
2014_09_16_14_41_28

… zielony maluch miał urwaną szpilkę kolektora wydechowego i musiał poczekać na Nysę z której mieli gwintowniki, albo na bramkach…

IMG_3204
IMG_3209
2014_09_16_14_59_08
IMG_5417

Warszawska ekipa Ala Montana miała problem z wysokim spalaniem i musieli dolać w trasie.

2014_09_16_15_14_47
IMG_3212

Jadąc autostradą nadrobiliśmy trochę czasu i kilometrów…

IMG_3213
IMG_3214
IMG_3215
IMG_3216

… więc na chwilę z niej zjechaliśmy…

IMG_3217
IMG_3221
IMG_3222
IMG_3223
IMG_3225
IMG_3226
IMG_3227
IMG_5418
IMG_3235
IMG_3236
IMG_3237
IMG_3240
IMG_5420
IMG_5430
IMG_5442
IMG_5443

IMG_3242

… i wczesnym popołudniem dojechaliśmy do Monte Carlo.

mapa3

Tego dnia średnia wartość samochodów w Monaco musiała znacznie spaść ;) Pytanie jednak czy większą uwagę zwracały super samochody, czy Złombole…?

IMG_3257
IMG_3262

Dojazd do kasyna był zakorkowany. Zrobiliśmy dwa kółka, też w korku, żeby wszyscy nas dobrze obejrzeli… Wyjechać z Monte Carlo wcale nie było łatwiej, na dodatek miejscami staliśmy na podjazdach…

2014_09_16_16_06_36

Komunikat z Tawrii – „Nie mam sprzęgła„. Szybko powiększająca się mokra plama na asfalcie to nie był dobry znak.

DSC_6949 -1
2014_09_16_16_07_36

Jakimś cudem po lewej stronie był wjazd na zaplecze chyba jakiegoś hotelu i brama była otwarta…

IMG_3287
IMG_3289
IMG_3288
IMG_3285

16.09.2014 - 2

Tawria się zagotowała, ale w płynie nie było widać oleju. Nie miała sprzęgła, ale nie było czuć spalenizną, więc tylko się przegrzało. Po chwili ktoś do nas wyszedł, ale nas nie przegonił, tylko był ciekawy co się dzieje. Mieliśmy szczęście.

Odczekaliśmy aż Tawria trochę „odżyje” i pojechaliśmy dalej. Velorex nie miał już jednak tyle szczęścia – spalił sprzęgło :(

IMG_5449

W końcu wydostaliśmy się na wjazd na autostradę. Kilka załóg też łapało tam „oddech”…

IMG_3291
IMG_3296
IMG_3299
IMG_3312

IMG_3304

IMG_3313
DSC_6951 -1

DSC_6953 -1

Na pole cały czas był jeszcze spory kawałek…

IMG_3320
IMG_3321
IMG_3328
IMG_3330
IMG_3340
IMG_3358

IMG_3363

Zaczęło się ściemniać…

IMG_3366

… stukanie z tyłu nie ustało, robimy przerwę na tankowanie i uzupełnienie płynu w Tawrii…

DSC_7000 -1
IMG_3412

16.09.2014 - 1

Na stacji na półce z chemią stały zielone butelki z LHM… Przypominamy sobie, że jesteśmy we Francji.

IMG_3407
DSC_6983 -1
IMG_3399
IMG_3390

DSC_6966 -1

IMG_3370 - IMG_3372

Dotarliśmy w końcu na główny camping

2014_09_16_20_29_25

Na parkingu przed polem stał Tarpan! Niestety jak się potem okazało ledwo tam dojechał, pęknięta głowica oznaczała dla niego koniec Złombola :(

Znak 5 gwiazdek na bramie wjazdowej źle wróżył. Przeczucie potwierdza informacja od załóg które były na polu – do Złombola nie byli tam zbyt przyjaźnie nastawieni. Pojechaliśmy więc na pole rezerwowe – 2 gwiazdki, czyli w sam raz dla nas.

Było już ciemno, ale wolałem przynajmniej sprawdzić czy na krzyżakach rzeczywiście da się wyczuć luz. Niestety luz nie był wyczuwalny, a wymiana krzyżaka w ciemno mogła dać zupełnie przeciwny efekt od zamierzonego. Zastanawiał jednak terkot który słychać było z dyfra przy obracaniu podniesionymi kołami – coś było nie tak z satelitami. Olej w dyfrze mienił się metalicznie… Coś się rozsypało, gdy wysunęła się półoś? Satelity pracują praktycznie tylko na zakrętach… kiedy ostatnio jechaliśmy obciążeni pod górę krętymi drogami?

IMG_5466
IMG_5463

IMG_5469

Czyli oficjalnie – sypiemy się. Następny dzień to już meta, odwrót nie wchodził w grę.

mapa1
Dystans ~493km

1 comment to Dzień 4

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Kategorie

Darczyńca

Piniata Cukierkowa bomba

Darczyńca

Sport&Classic Workshop

Darczyńca

FlyPhotos.net

Darczyńca

CARpenter - Grzegorz Arnold

Darczyńca

Darczyńca

Darczyńca

Michał i Paulina

Darczyńca

Szwedzkie Ziółka

Darczyńca

ABA Trans

Darczyńca

SkazaniNaŁadę

Darczyńca

Romera 10

Darczyńca

Filmowe Urodziny

Darczyńca

Klub Malucha

Darczyńca

Technicar

Darczyńca

Andrzej Borkowski

Darczyńca

Piotr Lechowicz

Darczyńca

Krzysztof Góra

Darczyńca

Ewelina Czajkowska

Darczyńca

Wojtek Goździewicz

Darczyńca

Konrad Melon

Darczyńca

Maciej Jermakow

Darczyńca

Paweł Mieczkowski

Darczyńca

Kancelaria Radców Prawnych Stopczyk & Mikulski sp.k.

Darczyńca

Darczyńca

Darczyńca

Darczyńca

Darczyńca

4racing.pl

Darczyńca

Kuba Kiljan

Darczyńca

Azul Holiday

Darczyńca

Grafix bis Zakład Poligraficzny

Darczyńca

Wojtek Pojda

Darczyńca

KEVISPORT wodny sprzęt ratunkowy i asekuracyjny

Darczyńca

Szkoła Tańca i Rock’n'Rolla Sportowego „Promenada”

Darczyńca

Warsaw Speed Team

Darczyńca

Artut

Darczyńca

Sport Ponad Podziałami

Darczyńca

Marek Mireński

Darczyńca

krzysm

Darczyńca

Twoja-Praga.pl