Epilog …

… 2014

Czyli jak zwykle po dłuższej przerwie, pora na niezbyt chronologiczne podsumowanie okresu już po Złombolu, a jeszcze przed ogłoszeniem informacji o kolejnej edycji.

Gdy następnego dnia po powrocie odzyskałem już swój numer telefonu, odebrałem zaległe smsy – Generał Jaruzel szukał tylnego cylinderka hamulcowego bo ich zaczął cieknąć, ale jechali dalej. Na ostatnim odcinku urwało im się jeszcze mocowanie cięgna gazu, ale też ogarnęli i dojechali :)

Większe problemy miała niestety Czerwona Łada – nie udało im się wymienić łożyska półosi we Włoszech i potrzebowali jego numer i wymiary. Udało im się dostać łożysko 6306 ale otwarte, a powinno być zamknięte z obydwu stron i niewymagające smarowania. Łożysko ostatecznie padło im w Austrii. Po wymianie, rozcięty pierścień przyspawali do półosi, łożysko napakowali smarem i tak dojechali ostatnie 900 km do domu.

Mając do dyspozycji tydzień urlopu, wziąłem się za ogarnianie bolidu.

Jak zwykle po wyjeździe pojawił się wycieki, ale nieporównywalnie mniejsze niż w latach poprzednich.

P1060805
P1060803

Pierwsza w kolejności była przekładka dyfra. Po wykręceniu korka spustowego nie było już wątpliwości, że coś było nie tak.

P1060792

Profilaktycznie od razu wymieniłem pierścień na prawej półosi – odciski jednoznacznie potwierdzały, że pierścienie zostały naprasowane, a nie założone na gorąco.

P1060801
P1060808

Na wszelki wypadek kupiłem już kilka zapasowych…

Przy okazji wymieniłem jeszcze linkę hamulca ręcznego i szczęki

P1060813

P1060811
P1060809

Miałem nadzieję, że nowe szczęki dadzą jakąś poprawę w pracy hamulców – i różnicę rzeczywiście dało się odczuć. Przy hamowaniu pojawiła się jednak wyraźna wibracja. Po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów problem nie ustąpił, więc znowu ściągnąłem bębny. Na wszystkich 4 okładzinach było widać, że z bębnem stykały się tylko na końcach.

szczeki

Na dodatek cieknąć zaczął prawy cylinderek… Do jakości części już się przyzwyczaiłem :/ Założyłem więc stare szczęki i wymieniłem cylinderek na ostatni zapasowy. Na wiosnę zrobię kolejne podejście, bo najwyraźniej tu leży przyczyna problemu z hamulcami.

Na jednym ze spotów YTW pod koniec kwietnia Mike Brewer nagrywał materiał do 2 serii Wheeler Dealers: Trading up. Gdy odcinek w końcu ukazał się w telewizji…

wdtu
wdtu2

… bolid załapał się na całe 11 sekund!

Sezon YTW zbliżał się już ku końcowi – żwirek został zajęty przez cyrk, frekwencja zmalała, a wieczory zrobiły się już ciemne i zimne.

vazzaz_zps298b5959
P1060828_zps7e97e291
P1060849_zpse1f21799
P1060872_zps4265ed74

Do zakończenia sezonu i zimy jeszcze było trochę czasu i coś się jeszcze działo, ale o tym w następnym wpisie.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Kategorie

Darczyńca

Piniata Cukierkowa bomba

Darczyńca

Sport&Classic Workshop

Darczyńca

FlyPhotos.net

Darczyńca

CARpenter - Grzegorz Arnold

Darczyńca

Darczyńca

Darczyńca

Michał i Paulina

Darczyńca

Szwedzkie Ziółka

Darczyńca

ABA Trans

Darczyńca

SkazaniNaŁadę

Darczyńca

Romera 10

Darczyńca

Filmowe Urodziny

Darczyńca

Klub Malucha

Darczyńca

Technicar

Darczyńca

Andrzej Borkowski

Darczyńca

Piotr Lechowicz

Darczyńca

Krzysztof Góra

Darczyńca

Ewelina Czajkowska

Darczyńca

Wojtek Goździewicz

Darczyńca

Konrad Melon

Darczyńca

Maciej Jermakow

Darczyńca

Paweł Mieczkowski

Darczyńca

Kancelaria Radców Prawnych Stopczyk & Mikulski sp.k.

Darczyńca

Darczyńca

Darczyńca

Darczyńca

Darczyńca

4racing.pl

Darczyńca

Kuba Kiljan

Darczyńca

Azul Holiday

Darczyńca

Grafix bis Zakład Poligraficzny

Darczyńca

Wojtek Pojda

Darczyńca

KEVISPORT wodny sprzęt ratunkowy i asekuracyjny

Darczyńca

Szkoła Tańca i Rock’n'Rolla Sportowego „Promenada”

Darczyńca

Warsaw Speed Team

Darczyńca

Artut

Darczyńca

Sport Ponad Podziałami

Darczyńca

Marek Mireński

Darczyńca

krzysm

Darczyńca

Twoja-Praga.pl