… weekend
Organizatorzy YTW na spot w czwartek 24.04 zapowiedzieli niespodziankę. I niespodzianka rzeczywiście była konkretna.
Pod stadion przyjechał Mike Brewer, który wraz z Edd’em China prowadzi program Wheeler Dealers.
Ekipa nagrywała odcinek kolejnej serii Wheeler Dealers: Trading Up, więc Edd’a niestety nie było, ale Mike to równy gość!
Na 28.04 – 2.05 wziąłem urlop i przez w sumie 9 dni udało się zrobić całkiem sporo (nie tylko przy bolidzie).
Zawiozłem do szlifierni blok, wał i głowicę silnika 1.5. Cylindry pójdą od razu na drugi szlif (tłoki +0,4 mm), a wał na pierwszy (panewki +0,25 mm), z głowicą możliwe że nic nie będzie trzeba robić.
Wszystko teraz trochę poleży w szlifierni zanim ściągnę nowe tłoki, sworznie, pierścienie, panewki…
Ruszyła też robota przy adaptacji mocniejszego alternatora – wybór padł na Bosch’a 100A z Opla Vectry.
Problemy to:
- inny rozstaw dolnego mocowania
- inne górne mocowanie
- inne koło pasowe
Jak i na ile będzie trzeba przerobić mocowania okaże się po złożeniu alternatora z kołem pasowym na zwykły pasek.
Złożeniu, bo go rozłożyłem…
Duże łożysko było ok, ale małe miało już luzy i szumiało. Diody i uzwojenia są ok, do wymiany są jednak pierścienie komutatora. Diod jest 6 więc alternator jest raczej obcowzbudny…
Trzeba teraz poczekać na paczki z łożyskami, komutatorem, regulatorem i kołem pasowym.
Jak prądu będzie pod dostatkiem, to następny w kolejności będzie dodatkowy wiatrak chłodnicy. Między atrapą a chłodnicą zmieści się coś o średnicy ~32cm i grubości ~7cm – będzie trzeba poszukać jakiegoś od klimatyzacji.
W czwartek od rana wziąłem się za zawory…
Tym razem najpierw zdjąłem wałek, żeby sprawdzić czy on i dźwigienki nie są tak wytarte jak w silniku 1.5…
Na szczęście nie były. Znacznie mniej wytarty jest nawet wałek z Weterana…
Nowy uchwyt na czujnik zegarowy, szeroki szczelinomierz… ale regulacja to była makabra jak zawsze. A i efekt jak zwykle nie powala :/
Wolę już jednak zawory za luźne i klepiące, niż za ciasne i spalone. Mimo wszystko wydaje mi się, że czuć lekką poprawę przy obrotach powyżej 4000.
Do 18 zdążyłem wszystko poskładać i podjechać pod stadion
Nie wszystkie Youngtimery wyjechały na Majówkę ;-)
W sobotę wpadł Milord i wzięliśmy się za wymianę pompy hamulcowej na oryginał ВАЗ’a.
Prosta sprawa, ale przy próbie odpowietrzenia układu wszystko się skomplikowało, bo puszczało złącze przewodu środkowego :/
Dociskanie nie dawało efektu, więc przewód był do zarobienia na nowo :/
Środkowy jest najgorszy do wymiany bo ciągnie się przez cały samochód. Sytuację uratował jednak Technicar pożyczając profesjonalną zarabiarkę do przewodów. Dzięki!! :)
Jakąś prostą, przyzwoitą zarabiarkę dopisałem do listy narzędzi do kupienia…
Wymiana pompy nie przyniosła zauważalnej różnicy, ale mam przynajmniej sprawdzoną pompę na zapas.
Prawe 3 dni urlopu spędziłem przy pewnej Skodzie Felicii…
… czyli bolidzie załogi Zrytych Beretów na zbliżającym się Mazowieckim Wrak Race, ale to już inna historia.
[…] jednym ze spotów YTW pod koniec kwietnia Mike Brewer nagrywał materiał do 2 serii Wheeler Dealers: Trading up. Gdy odcinek w końcu […]